web analytics

Alt nimic

Sunt obosită, sunt varză, abia am avut timp să respir în ultima vreme.

Am citit schimbul de replici de la precedentul, dar n-am avut când să mai zic ceva (îmi cer scuze pentru asta), nici n-am mai pornit laptopul de vreo două zile.

Pentru că mi-e mintea praștie, am să las ceva muzică pe aici. Nimic nou, alea ce le le bagă creierul meu la înaintare, aceleași.

Puteți și voi, chiar vă mulțumesc anticipat dacă.

AMR 1

https://www.youtube.com/watch?v=4hYJFDzHz1o

https://www.youtube.com/watch?v=2rlYPb2plaY

https://www.youtube.com/watch?v=CD-E-LDc384

 

176 Comments

    • Cudi 2018-04-29 Reply Author

      Ha.
      Well, acum îmi pare rău că pleacă. Nici eu nu știu prea bine ce simt. Ideea e că nu simt o ușurare, nu sunt în extaz, nu simt apropierea “libertății”. Cred că la fel e și Mihai, săracul e în ședință de mai bine de șase ore, cu casca în ureche și butonează pe laptop, n-a avut timp de discuții azi. Zile maraton. Poate lași și tu o melodie mai de doamne-ajută. Ultimul new entry din lista ta.

      • Aldus 2018-04-30 Reply

        Păi tu, dacă aș veni în vizită, cred că și de mine te-ai atașa! 🙂 Muzică ascult rar, așa că ultimul entry are vreo săptămână sau două și probabil e fumat:

        https://www.youtube.com/watch?v=1A4yOGRAnkE

        • Cudi 2018-05-01 Reply Author

          E foarte, foarte mișto piesa, Aldus.

  • Iosif 2018-04-30 Reply

    “Nimic” nu este nou sub soare,
    Acest “Nimic” e zero absolut;
    E punctul fix, ce sta în nemiscare,
    Din care Universul a-nceput !

    Neutrul nu-i nici rau nici bine,
    E absolut infim si condensat.
    Ascuns în întunericul din tine,
    De DRAGOSTE e declansat !

    Aceasta flacara paradoxala,
    Necunoscuta omului firesc,
    E energia libera si ancestrala,
    Prin care lupt sa supravietuesc !

    E Forta Vie vesnica atemporala,
    Fara-nceput si fara de sfârsit.
    E Spirit Sfânt putere colosala,
    Ce azi actioneaza pe pamânt !

    Sa fiti iubiti si fericiti
    Voi credinciosi atei inteligenti
    De dragostea eterna coplesiti,
    Inteligenti ca serpii, si blânzi ca niste miei … 🙂

    • bunicul 2018-04-30 Reply

      Nici Duhul Sfânt nu te ajută,
      Când de la școală-ai cam chiulit,
      Așa-i când nu e carte multă,
      Iar creieru-i cam lenevit.

      Cu ”punctul fix”, in nemișcare”,
      Îl mânii și pe Dumnezeu!
      Ce crezi tu că preferă, oare ?
      Creștin nărod, deștept ateu ?

      Când tu ești însăși universul,
      Nu vrei un nimurici, drept fiu,
      Ce schilodește scrisul, versul,
      Ci vrei un om, la minte viu !

      Nu vrei o slugă, nan la minte,
      Ci-un seamăn care să aspire,
      Cu fapte, nu calp, din cuvinte,
      La Raiul tău de nemurire !

      • Aldus 2018-04-30 Reply

        De fapt, teoria punctului fix și infinitezimal (identificat cu Dumnezeu) din care provine Universul nu-i invenția lui Iosif. Au versificat-o și alți poeți înaintea lui, ca Mihai Eminescu:

        Dar deodat-un punct se mişcă… cel întâi şi singur. Iată-l
        Cum din chaos face mumă, iară el devine Tatăl!…
        Punctu-acela de mişcare, mult mai slab ca boaba spumii,
        E stăpânul fără margini peste marginile lumii…

        Aici punctul se mișcă, dar mișcarea coincide cu momentul Creației; punctul în sine este adimensional și transcendent, adică nemișcat, pentru că n-are unde să se miște. Mișcarea este practic trăsătura definitorie a creației.

        Eminescu s-a inspirat din vede, care au fost scrise cu mult înainte ca știința să formuleze teoria Big-Bang-ului și a universului în continuă expansiune în care trăim.

        • LadNACS 2018-04-30 Reply

          “… nu-i invenţia lui Iosif. Au versificat-o şi alţi poeţi înaintea lui…” :))
          Adică zici că Iosif e poet! OMG!!!

          • Aldus 2018-04-30 Reply

            Inițial am vrut să scriu ceva de genul „și alți poeți, mai puțin talentați decât el”.

            • LadNACS 2018-04-30 Reply

              Indeed! Inegalabilul Iosif, poetul nepereche.

              • Aldus 2018-04-30 Reply

                Nu, nu e poet. Dar probabil că nici majoritatea dintre noi nu suntem. O să-mi răspunzi că noi nu ne apucăm să postăm versuri public, dacă nu ne pricepem. Și aici intervine confuzia ta: faptul că iei ceea ce face Iosif ca pe o etalare a talentului propriu. Ia-o mai mult ca pe un joc. Nimeni de aici n-are pretenția că scrie poezie, chiar dacă mulți dintre noi ne mai prostim uneori în versuri. Poate afară de Renata, care din ce-am văzut are talent. Dar restul, cu Iosif inclusiv, se joacă, fiecare în felul lui. Nu candidează la postul de poetul anului.

                Deci, ai dreptate când spui că Iosif nu știe poezie. Dar n-ai dreptate când îl critici pentru asta sau când devii insistent pe tema lipsei lui de talent.

                • LadNACS 2018-04-30

                  Greşeşti. Şi bunicul are talent.
                  Iar alţii, ca Fire, ştiu că n-au talent la versuri şi-şi aleg alte jocuri.

                • Aldus 2018-04-30

                  Ultima frază ilustrează exact confuzia de care vorbeam anterior. Îți sugerez să-i spui și fetiței care se joacă de-a „doamna doctor” că ar trebui să-și aleagă alte jocuri, de vreme ce n-are niciun talent real în domeniul medical.

                  Jocul e joc. Una dintre trăsăturile lui faine este că îți dă permisiunea să abordezi orice domeniu, inclusiv domenii la care nu te pricepi, tocmai pentru că le abordezi în joacă și nu pe bune.

                • Vladimir 2018-04-30

                  mmm, da si nu. Fetita se poate juca de-a “doamna doctor”, dar daca se joaca prost sau iritant, ceilalti copii nu se mai joaca cu ea. Ca si in joc exista nivel calitativ si chiar si copiii au standarde de calitate.
                  Acum ai dreptatea ta, lumea ii raspunde in versuri, deci se joaca cu el :).

                • LadNACS 2018-04-30

                  Pe blogul ăsta văd că se practică jocuri pentru adulţi.
                  Iar fetiţa care se joacă de-a doctoriţa s-ar putea chiar să aibă talent în domeniul medical.

                • Aldus 2018-04-30

                  Vladimir: cu ce te-ar deranja sau irita Iosif? Pe mine nu mă deranjează și nici nu mă irită. Sunt unii pe care aparent îi deranjează și care l-au banat pe blogurile lor. Și care îi răspund aici cu seriozitate. Am și eu niște vecini care sunt iritați de copiii care se joacă cât e ziulica de lungă pe afară, și strigă la ei să nu mai facă gălăgie. Dar la blocurile voastre Iosif are interdicție, deci e liniște. Aici sunteți în deplasare. Vizitați pe cineva care îl tolerează și îl tratează cu prietenie. Și începeți să îi spuneți și aici să facă liniște.

                • LadNACS 2018-04-30

                  Nu citeşti cu atenţie, Aldus. Vladimir a spus că Iosif îl amuză, că-i place, nu că-l irită sau că-l deranjează.
                  Iar alţii i-au spus lui Iosif că face versuri proaste şi că e prost, nu i-au zis să facă linişte. Nici Renata nu i-a cerut să tacă, doar să vorbească din banca lui.

                  Şi ce dacă Iosif e tratat cu prietenie de posesorii blogului? Înseamnă că toată lumea care comentează aici e datoare să-l aplaude, indiferent ce ar debita?

                • Vladimir 2018-05-01

                  Aldus, pai nu, pe mine nu ma enerveaza si nici irita Iosif. Deocamdata. Dar pe altii, evident da, ca zic ca de aia l-au blocat pe blogurile personale.
                  In plus, iritarea poate fi si chestie de moment. Exact ca interactia cu martorii lui yehova: din cand in cand ai chef sa-i mistocaresti la usa si sa primesti turnul de veghe (care-i fantastic pentru origami), da’ cand apasa soneria la 8 dimineata le izbesti gratios o poarta in cap.

              • Aldus 2018-04-30 Reply

                Pe de altă parte, nici eu nu cred că mi-ai citit cu atenție comentariile.

                • Aldus 2018-05-02

                  Ăștia îmi dau dislike retroactiv. Cred că după ce s-a instalat butonul, au luat comentariile la rând, bucuroși că pot să dea dislike! 😀

  • Iosif 2018-04-30 Reply

    Tu crezi ca raiul e piata,
    Sau chiar o bursa de valori ?
    Când Domnul o sa-ti iasa-n fata,
    Vei amuti si ai sa te-nfiori !

    Iar toate gândurile tale,
    Ce le exprimi cu ura-n scris,
    La judecata îti vor fi fatale,
    Caci ura ti-ai manifestat în scris !

    Jignind fara motiv, doar din mândrie,
    Pe cel ce te-a iubit si respectat.
    Inconstient de-a Tatalui mânie,
    Cu pietrê-n loc de pâine-ai aruncat ! 🙂

  • Fire 2018-04-30 Reply

    Hai sa ajungem la un numitor comun : ateul crede in nimic, iar crestinul crede in ‘Mnezo, insa amindoi cred in ceva fara a avea dovezi. Amindoi cred, dar nici unul nu cunoaste. Aceeasi Marie cu alta palarie. La versuri n-am talent.

    • Vladimir 2018-04-30 Reply

      Nu chiar, fiindca crezutul in ceva necesita un anumit gen de energie investita in crezutul in acel ceva. Macar o incercare de a demonstra crezul. Ca ateu poti fi pur indiferent legat de problema. Nu crezi intr-un zeu, fara sa te agiti sa demonstrezi altora sau tie ca acolo e un nimic. Pur si simplu existi cu sau fara a incerca sa cunosti sau studiezi problema asta.

      • Fire 2018-04-30 Reply

        Citez ” Pur si simplu existi cu sau fara a incerca sa cunosti sau studiezi problema asta.”
        Asta este agnosticul, nu ateistul.
        Crezutul nu necesita demonstratie ; crezatorii pur si simplu cred si atit. Daca le pica vreo dovada, foarte bine. Daca nu .. iarasi bine, dar ei ramin cu crezul lor.

      • Iosif 2018-04-30 Reply

        @ Vladimir “Ilici Lenin” ateule…
        Daca nu ai citit Biblia sau Coranul, cum ai putea sa critici sau sa contesti veridicitatea acestor scrieri, necunoscându-le continutul ?! 🙂

        • Vladimir 2018-04-30 Reply

          Am citit biblia stimabile si am fost neplacut impresionat de cat de neglijent a fost scrisa precum si de completa absenta a procesului redactorial :).
          Apoi, e o neintelegere aici: eu nu critic biblia ca n-are rost, au facut-o altii mai motivati si mai cititi inaintea mea, eu doar fac misto de elucubratiile dumneavoastra religioase si poetice :). Chestie pe care n-as face-o daca n-ati fi ipocrit si marlan. Da’ cum sunteti, nu ma jenez 😀 . Iar delirul cu iubirea, tatal, pastele, grijania si ce alte prostii mai debitati sunt evident praf in ochi ca sa va puteti da victima cand iaaaaarasi va mai baga unul un sut in dos. Si de bagat va baga, ca faceti asa frumos. Ca ratustele de cauciuc.

          • Iosif 2018-04-30 Reply

            Pentru o perceptie limitata la cele cinci simturi primare, involuate de milenii, perceptie instinctuala identica cu a primatelor, e normal ca Biblia sa fie ascunsa, deoarece pentru a fi perceputa si înteleasa corect e necesara o intelepciune elevata, de iubire si pasiune pentru descoperirea tainelor codificate intentionat, pentru ca cei ce se tin singuri întelepti sa nu priceapa, astfel Dumnezeu a descoperit aceste taine, celor alesi, neînsemnati, blamati persecutati, si marginalizati de sistemele puterilor mondiale a faradelegii, politico- financiare si filozofico-religioase relative, false, obscure, imprevizibile, moarte…

          • Vero 2018-04-30 Reply

            Am o obiecţie. Probabil că ai citit o versiune a Bibliei neglijent tradusă şi neredactată. Mie mi-a rămas de la bunica una tradusă de Gala Galaction, şi sună foarte mişto. Nu o egalează niciuna una dintre traducerile mai noi (mă refer doar la cele în româneşte, evident) peste care am dat, pe hârtie şi online.
            Bineînţeles că nu m-am apucat să le citesc pe toate din scoarţă scoarţă, e de-ajuns să le răsfoieşti ca să-ţi dai seama ce treabă au făcut traducătorul şi redactorul.

            • Iosif 2018-04-30 Reply

              Te înteleg Vero, însaa în toate traducerile, indiferent de erorile multiple strecurate în functie de influenta cultural-religioasa a traducatorului, ideia esentiala este aceeiasi. Problema e ca biblia este o “biblioteca” ce include 66 de carti în care se regasesc toate stiintele si cunostintele universale, de la medicina pâna la metafizica si stiintele exacte, însa în simboluri si parabole care necesita “chei” pentru descifrarea lor, mai cu seama ca cele câtiva familii cu “sânge albastru” de magnati “papusari” ce conduc lumea de milenii, o tin în obscurantismul necunoasterii, controlând si profitând de generatii de masele înselate prin filozofii, religii, politica, finante, stiinta,si legi injuste si nedrepte favorabile DOAR “lor”, ca de aceea liderii religiosi iudei în colaborare cu liderii Imperiului Roman, L-au asasinat pe Fiul omului, si pe ucenicii si urmasii fideli Lui, si-i asasineaza si azi , iar lumea inconstienta îi aplauda si vodeaza pe acesti monstrii nascuti din generatie în generatie, de somnolenta constiintelor adormite ale maselor îndobitocite si credule… 🙂
              Biblia, indiferent de traducere, este Cuvântul Sfânt a lui Dumnezeu, singura solutie si ADEVAR ABSOLUT ELIBERATOR de sub puterea Legii pacatului si a mortii !

              • Vero 2018-04-30 Reply

                Iosif, nu m-am referit la conţinutul Bibliei, ci la forma în care e prezentat. Comentariul meu a fost ca răspuns la al lui Vladimir, am vrut doar să-i atrag atenţia că noi citim Biblia în traducere şi că există traduceri bune şi proaste. Cum e de fapt scrisă ştie cine o citeşte în original.

  • Vladimir 2018-04-30 Reply

    [youtube https://www.youtube.com/watch?v=n1n7WeuHCog&w=560&h=315%5D
    Ca mi se pare in ton cu decolarea vulturului 😀

    • Cudi 2018-05-01 Reply Author

      Am rezistat, victorieeee!

    • Cudi 2018-05-01 Reply Author

      Fire, varianta asta îmi place mai mult decât cea de la Simon and Garfunkel. Și chiar că e liniște!
      Dar ne-am stricat de cap, încă mai vorbim în șoaptă. 🙂

      • delfinasu 2018-05-01 Reply

        Cudi & Keth, be happy!

        https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs

  • renata 2018-04-30 Reply

    Prin urmare… azi a plecat Vulturul. Și tu suferi de sindromul Stockholm. 🙂
    Eu mi-s mai conservatoare. Iubesc vechiturile. Ia d-acilea! 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=-UefvGZ6-vQ

    • Cudi 2018-05-01 Reply Author

      S-ar putea zice că, da, suferim de sindromul Stockholm. Un pic de Whisky Tango Foxtrot-ism și ne revenim.

  • renata 2018-04-30 Reply

    bunicule, fără pic de ironie, încă nițel și-i calci pe urme lui Kipling (poemul If). Ideea e: merită Iosif efortul? 🙂
    Înțelege el?
    La fel ca și Elena, Iosif crede că, dacă te oprești la sfertul rândului, și dai enter, și ții cont ca ultimul cuvânt de pe rând să rimeze cu vorba ultimă din rândul următor (aproape mereu, nu peste tot), gata, ai poezit.
    De câte ori citesc măscăriciile ăstora doi, rimate, am senzația că asist la un viol cu perversiuni, în piața publică, fără să fiu capabilă să intervin să salvez victima.

    • Aldus 2018-04-30 Reply

      Bre, dar mai lăsați-l pe Iosif în pace. Sunteți ca tigrii care se bucură că au găsit un șoricel mai slab ca ei. Luați-vă și voi de niște urși sau lupi sau ceva, dacă vreți. Acuma ce motiv aveți să vă legați de el? La voi nu mai comentează iar aici e prietenos. Așa că i-ați găsit, ca Freud, o altă fațetă violentă a personalității lui, în faptul că siluiește limba română. Și fiindcă e o siluire metaforică, nici măcar nu vă dă posibilitatea să săriți în apărarea victimei. Deci, e și mai rău decât un violator real! 😆

      • Vladimir 2018-04-30 Reply

        E irezistibil 😀 . Pentru mine e ca omul elefant/piticul/creatura cu trei ochi de la circ. Stii ca e bietul om bolnav, stii ca n-ar trebui sa te holbezi si sa razi, dar nu rezisti! Sunt de acord cu Renata ca sunt de-a dreptul epice violul si torturile aplicate de Iosif limbii romane, mai ales din postura de etnic roman. E spectacol pur, chiar si pentru un comunist sovietic ca mine 😀

      • LadNACS 2018-04-30 Reply

        “…tigrii care se bucură că au găsit un șoricel mai slab ca ei.” Cu alte cuvinte, de obicei şoriceii nu sunt mai slabi decât tigrii, care se bucură când găsesc în sfârşit unul care face excepţie de la regulă.

        Şi bineînţeles că, dacă trânteşti un “no offence” după o insultă, se cheamă că eşti prietenos.

        • Vladimir 2018-04-30 Reply

          Ba mie imi place, ca n-am rabdare sa-i citesc chiar toate trairile artistice (mai ales alea poetice) si cand tranteste un “no offence” stiu ca acolo merita citit, ca incearca sa fie caustic.

          • LadNACS 2018-04-30 Reply

            Păi n-am zis că nu-mi place, am zis doar că nu e prietenos.
            E bufonul casei, tocmai fiindcă vrea să muşte când se oftică, sau doar aşa, de amorul artei… poetice.

    • bunicul 2018-04-30 Reply

      Nu știu dacă merită dar dacă e lăsat în pace poate ajunge la concluzia că are dreptate. Din moment ce se pot dresa o mulțime de animale și găsim dovezi clare de inteligență la primate și alte mamifere cred că și Iosif poate înțelege că nici un Dumnezeu nu-i justifică lipsa crasă de bun simț.

      • Vladimir 2018-04-30 Reply

        Partea nasoala cu intelegerea si educatia in cazul celor pe tratament cu antipsihotice e ca atunci cand isi iau pilula nu le mai pasa de nimic, iar cand nu si-o iau oricum cred ca au mereu dreptate. Apoi omul cu poezioarele lui stil “pe o bara, se iubea o cioara, cra-cra-cra, absolut iubea” e greu de spus ca e capabil sa raneasca pe cineva (in afara de durerile musculare inerente de la spasmele de ras). Pe de alta parte, nu zic ca nu apreciez cand cineva ii “rattle the cage”, ca face frumos 😀 .

      • Iosif 2018-05-01 Reply

        @bunicul
        Cu bunul tau simt “pavlovian” m-am lamurit de multa vreme, citindu-ti divagatiile obsesiv-carnale, lipsite de cele mai elementare valori spirituale. 🙂

        • LadNACS 2018-05-01 Reply

          Mvaaai, Iosif! Unde e tradiţionalul “no offence”?!!!!
          L-ai omis intenţionat, ca să rateze Vladimir o bunăciune de comentariu?

          • Iosif 2018-05-01 Reply

            Draga “bunicutule” ! Desi ma consider un om bogat, dtpdv. diferenta între mine si alti (ne)fericiti înstariti “atei”, lipsiti de autenticele valori ale IUBIRII ABSOLUTE, NECONDITIONATE, este ca, eu NU consider viata o raportare la conjugarea verbului AVOIR, ci esential, vital, primordial, este conjugarea vietii raportata la verbul ETRE, conjugat la infinitiv, ca nu orice în viata este comerciabil si/sau consumabil.
            “Nu tot ce zboara se manânca.”
            Un 1 Mai…MAI FERICIT dragilor atei si “zmei” !

  • Iosif 2018-04-30 Reply

    Draga mea scumpa Renata
    Farmacist si sef de gara,
    Stiu ca esti tare frustrata
    Ca nu îti cânt la ghitara.

    Nu prea stiu sa cânt în struna
    La vedete consacrate.
    Dar îti doresc noapte buna,
    Si sper sa nu cazi pe spate.

    Geniul tau în arta pura
    Remarcat de lumea-ntreaga,
    E construit doar pe ura,
    Pe-o cladire cam… beteaga . No offence !

  • Vero 2018-04-30 Reply

    E “new entry”. Descoperită acum un sfert de oră, când am căutat vulturi. 🙂
    Da-mi place.
    https://www.youtube.com/watch?v=u4IBiXZ1QUk

    • Cudi 2018-05-01 Reply Author

      Foarte frumoasă, Vero! În contextul dat, e cam ciudat s-o spun, dar sunt tare frumoși vulturii.

  • renata 2018-04-30 Reply

    E, Iosif, dragă, dacă mai rămânea ceva de demonstrat, ai luat tu caimacul!
    Ca să ne lămurim: ura e ultimul sentiment pe care l-am exersat vreodată. Simt dispreț, plictiseală -- chestii de-astea, față de prostia consecventă (vezi Elena, tu…), dar ură… ură, nu. Fiindcă ura e un sentiment care valorizează obiectul, ori voi, tu, Elena, nu sunteți suficient de importanți în scenariul meu de viață ca să consum energie pe ură. Băi, m-am exprimat, în ultima frază, ca o pițipoancă absolută, dar sper că așa mă înțelegi.
    No offence, Iosif, dar, dacă ai fi un actor ratat, te-aș numi cabotin. Fiind, totuși, doar un manipulator mediocru religios, zic să stai în banca ta.
    Și da, bunicul are dreptate: dacă nu-ți dă nimeni peste bot, din când în când, ți-o iei în cap: te crezi interlocutor, poet, trimis al Domnului pe pământ.

    • Aldus 2018-04-30 Reply

      Și ce-i rău în asta, că se crede interlocutor poet și mesager divin? Pe cine afectează prin asta? Cui îi aduce un prejudiciu sau îi cauzează o suferință reală?

      Vezi aici diferența dintre un mesaj de ură formal și unul de substanță. Iosif, atunci când îți spune că vei arde în focul iadului, e din prima categorie: adică harmless. Tu alegi să te simți victimizată și să reacționezi ca și cum ți-ar fi făcut un rău real.

      • Aldus 2018-04-30 Reply

        De asta Iosif e mai tare decât voi toți care îl criticați! 😀

        • Iosif 2018-04-30 Reply

          Aldus, esti cel mai tare din parcare ! 🙂 Felicitari pentru impartialitate! 🙂
          …si un “nimic” din partea mea, pentru toti comentatori, cârcotasi, poeti si/sau scriitori, cu drag , din Suflet pentru Sufletele întristate … 🙂
          https://www.youtube.com/watch?v=VV5oVYVGfNc

          • Cudi 2018-05-01 Reply Author

            Mulțumim, Iosif! Ia spune, tu ce mesaj ai scrie pe pereți pentru ziua de mâine? Nu că n-am bănui…

            • Iosif 2018-05-01 Reply

              Exact mesajul ce-l banuit, draga Cudi ! 🙂

              • Cudi 2018-05-01 Reply Author

                Iosif, n-am crezut că o amărâtă de cratimă o să mă facă să râd așa, azi.
                Mi-ați înseninat ziua, e comedia lumii aici.

                • Aldus 2018-05-01

                  Cică au întors-o la graniță, că a stat prea mult și i-a expirat cetățenia română. Se întoarce la voi, definitiv. 🙂

                • Cudi 2018-05-01 Author

                  Ha ha. 😐

      • renata 2018-04-30 Reply

        Da, Aldus, cred că ai dreptate. La lumina zilei, realizez că m-au enervat exagerat parascoveniile versificate aproximativ ale domnului Iosif. Posibil să mă scoată în halul acesta din sărite fiindcă nu scap de speranța secretă că într-o zi omul se va vindeca sau o să-și scoată masca de nebun religios sau… Refuz să cred că e chiar atât de nebun precum pretinde.
        Pe Radu nu-l ratez niciodată. Îmi place chiar și atunci când exagerează, ceea ce nu e cazul în articolul citat de tine.

        • Arlech 2018-05-01 Reply

          Tocmai am ajuns la concluzia că, atâta vreme cât n-au acces pe tarlaua ta şi nu te bagi în vorbă cu ei, parascoveniile lui Iosif şi ale Elenei sunt really very funny. M-a distrat telenovela “Prădătorul” comisă de Elena pe blogul lui Papagigli şi vânez comentariile ei şi ale altor personaje anonime de pe blogul Castanului.
          Mărturisesc că sunt pe cale să devin voyeur virtual. “Minunăţiile” astea make my day.
          Nu-mi mai rămâne decât să-mi iau şi notiţe şi să croiesc, după chipul (vorba vine, că habar n-am cum arată) şi asemănarea sus-numiţilor, personaje ale capodoperei pe care nu e sigur că o voi scrie vreodată şi care s-ar putea numi “A nu se confunda cu ospiciu”

  • Iosif 2018-04-30 Reply

    Ma simt enorm de onorat,
    De-al tau dispret simpatic…disonant,
    Si tin sa-ti multumesc anticipat,
    Pentru acest comment postat !

    Domnul sa te ierte si sa nu-ti tina în seama ura viscerala maladiva, fata de cei ce nu te slavesc si nu te apreciaza la valoarea ce singura ti-o atribui, având o parere supraevaluata despre propria-ti inteligenta, rece, glaciara lipsita de valorile autentice ale IUBIRII neconditionate, frustrata din lipsa de admiratori.
    Tu stii ce m-a determinat sa intru în “gara ta” în acea perioada în care în inocenta-mi prosteasca, credeam ca îti sunt un sprijin moral, desi, si atunci mi-ai adresat cuvinte de Ferentari, nu ti-am purtat pica, ca dealtfel nici castanului si nici lui Gigli, desi voi continuati sa ma atacati fara motiv oriunde si sub orice forma. Dilema mea este ca nu înteleg ce rau mare v-am pricinuit, prin faptul ca va iubesc si v-am iubit ? 🙂

  • LadNACS 2018-04-30 Reply

    Ăsta e “nimicul” meu muzical. Nu descoperit de curând şi nici preferat dintotdeauna, doar de ceva vreme.
    https://www.youtube.com/watch?v=qR1-3gYXsfE

    • Cudi 2018-05-01 Reply Author

      Scandal, pe măsură ce ne revenim din șoc posibil să ajungem și-n punctul în care Mihai va sparge farfurii ca grecii adevărați. O să i le pun în brațe pe alea luate de vultur.
      https://www.youtube.com/watch?v=UhDgpXWkFHE

  • Iosif 2018-05-01 Reply

    Renata draga, sttiu ca ma iubesti,
    Însa orgoliul si trufia nu te lasa.
    Nicicând nu ai putea sa te marturisesti,
    Caci ai un GOL în Suflet…o angoasa !

    Eu nu stiu ce înseamna ura,
    De când în viata mea intra Hristos.
    Urasc ipocrizia si minciuna,
    Si cred…tu ma citesti cu capu-n jos.

    Eu ti-am apreciat inteligenta
    Dar nu-mi permit sa tolerez minciuna.
    De când i-am constientizat prezenta,
    Ma lupt cu ea, si-o voi învinge totdeauna…

    • renata 2018-05-01 Reply

      Iosif,
      te iubesc și eu, cumva,
      ca pe-un sfânt sculptat în ceară,
      care m-a ținut, o seară,
      pe genunchi de mucava.

      🙂

      • Iosif 2018-05-01 Reply

        Astea-s moaste de prin gara,
        Resturi de prin tomberoane.
        Cu care iar faci gargara,
        Crezând ca sunt dulci bomboane !

        • Vero 2018-05-01 Reply

          • Iosif 2018-05-01 Reply

            @ Vero
            Voi, pisici aristocrate,
            Stati putin mai la o parte.
            Pâna se-ncheie razboiul,
            Nu mai rascoliti gunoiul !
            Stati si toarceti la caldura,
            Nu v-aventurati prin zgura.
            Nu va murdariti blanita,
            C-o sa va certe mamita ! 🙂

            • Vero 2018-05-01 Reply

              Iosife maică, hai să-ţi explic cum stă treaba:
              1. Puţin îmi pasă ce crezi despre mine şi despre pisicile mele, aşa că ne poţi dedica câte poezioare puerile (sau nu) doreşti, dacă n-ai altă treabă.
              2. Blogul ăsta are acum o mică hibă. Există numai thumbs-up, nu şi thumbs-down, aşa că am împrumutat unul. L-am pus ca să nu-ţi spun că eşti măgar fiindcă i-ai adresat Renatei capodopera ta cu tomberoane. Dar văd că ai chef să facem conversaţie, aşa că îţi spun acum. Eşti MĂGAR, Iosif. Un MĂGAR NESIMŢIT.

              • Iosif 2018-05-01 Reply

                Sincer, ma simt extrem de onorat de comparatia cu aceasta blânda, simpatica si umila faptura. O exprimare extrem de “aristocratica” ! Merci, “maica” Vero !

                • Vero 2018-05-01

                  O, nu, n-am nimic cu bietul animal!
                  Pentru tine e numai şi numai epitetul. Vezi în DEX, prima definţie, punctul 2

                • Iosif 2018-05-01

                  Merci, înca odata, draga Vero, pentru indicatia pretioasa ! 🙂
                  Bou si magar sunt epitete ce ma onoreaza, si iata de ce:
                  “Boul îsi cunoaste stapânul si magarul cunoaste ieslea stapânului sau, dar Israel nu Ma cunoaste, poporul Meu nu ia aminte la Mine.” -- Isaia --

                • Cudi 2018-05-01 Author

                  Iosif, chiar ai exagerat, la modul negativ, în cele patru versuri dedicate Renatei. Cum să scape vorbe așa urâte unul din care țâșnește iubire divină ca dintr-un arici, mai ales unei femei?!

                • Iosif 2018-05-01

                  Îmi cer scuze, draga Cudi ! Sper sa nu récidivez, însa sunt si eu om, chiar daca agramat si incult, iar exprimarea ei de “mahala” (desi se considera doamna) m-a deviat putin de la sentimentul de iubire absoluta hristica, iar Biblia îmi permite sa: “Raspunde însa nebunului dupa nebunia lui ca sa nu se creada întelept.” -- Solomon --
                  În alta ordine de idei (înca) sunt imperfect iar… “Errare humanum est” 🙂

                • Vero 2018-05-01

                  Greu la deal cu… Iosif mic!
                  Vreau să zic, Iosif, că ori eşti prost, ori de prefaci de minune. Dar nu contează, impresia pe care-o laşi e oricum aceeaşi.
                  (Îmi lipseşte, cel puţin momentan, doza de ipocrizie necesară ca să închei cu “no offence”.)

                • Vladimir 2018-05-01

                  Aha, deci borsharelu’ cu iubirea in 4π si comportamentul de domn tin doar pe burta plina! Grozav, asta imi da sperante ca, daca mai bagam batul printre gratii, mai putem privi abateri de la calea iubirii absolute si reveniri spectaculare la originile alea proletare exacerbate 😀 . Ca mi-era frica ca a fost doar in cinstea 1 mai muncitoresc, si-mi parea rau…

              • delfinasu 2018-05-01 Reply

                Vero, uite,

                Rugăciunea lui Nininică:

                Io sunt mic, tu fă-mă mare,
                măcar la pusca din dotare
                si limba te rog s-o ascuți,
                No offence, ca să m-ajuți
                să-mi păstrez statul de miel
                pe wordpress, ca Vin Diesel,
                să jignesc evlavios
                în vers, fast si furios !

                • Vero 2018-05-01

                  😆

          • Cudi 2018-05-01 Reply Author

            Vero, plugin-ul ăsta cu like-uri la comentarii are și butonul de dislike, dacă vreți îl activez și p-ăla.

            • Vero 2018-05-01 Reply

              Mie personal mi-ar plăcea să existe, Cudi.

  • Arlech 2018-05-01 Reply

    Dacă regula jocului este toţi comentatorii fac versuri, fiecare după posibilităţi şi necesităţi, sper că n-o să cadă nimeni (oripilat!) pe spate dacă vă ofer o tentativă de parodie. Aş fi pus-o şi pe muzică (gen manea), dar, spre norocul onoratului public, am ghitara dezacordată.

    Păi ce rău v-am pricinuit?
    Păi vă iubesc şi v-am iubit!!!
    Iubesc renate şi castani,
    şi gigli strânşi prin vaticlani,
    iubesc şi vladimiri atei,
    iubesc bunicii paralei!
    Sunteţi cu to[n]ţii geni[t]ali,
    alambicaţi, paradoxali,
    dar vă e viaţa un rahat
    căci nu ştiţi, necondiţionat,
    să iubiţi totul şi pe toate,
    spre a fi de ETRE-mbrăţişate
    şi de-AVOIR nemaculate!
    No offence, soră, no offence, frate!

    Mulţumesc de găzduire, Cudi şi Keth! M-am simţit bine aici de 1 Mai.

    P.S. Am şi o preferinţă muzicală, evident plină de iubire:
    https://www.youtube.com/watch?v=Pip74j_j82Y

    • renata 2018-05-01 Reply

      Arlech, noi, ăștia care n-am avut vreme să dăm o fugă în Dubai, de unu-mai, ne-am simțit bine la Cudi. 🙂
      Uite unde mi se pare mie Mărgineanu genial, pă versuri!
      https://www.youtube.com/watch?v=Eu03obnZLNk

    • delfinasu 2018-05-01 Reply

      Arlech, io azi tzin cu Josef, no offence!

      ca la 1 Mai, cu omul credincios shi solidarizarea mititeilor, la o halbă cu berică si maio suflecat peste buric, toți e liberi să cânte shi să scrie ce le simte inimioara, nu să-tzi pună mințili pe moațe, ce tot atâta gramatică, atâtea metafori si figuri di stil!

      https://www.youtube.com/watch?v=RFqBxCG2ezE

      • Arlech 2018-05-01 Reply

        Nu mă ofensesc, delfinaşule. Pen’ că, într-un comentariu care mi s-a împotmolit ceva mai devreme la moderare, chiar am declarat că vreau să-l fac personaj de poveste nemuritoare -- dacă în viaţa asta o să scriu vreuna. Dacă nu… ghinionul lui!

      • Cudi 2018-05-01 Reply Author

        :))))
        Doamne, sunteți de comă!

      • Iosif 2018-05-01 Reply

        Wooow!!! Ce mistoaca pesa lu Salamu ! Mersi delfinasule, mânca-te-ar tata, pestisor auriu ! 🙂

        • delfinasu 2018-05-01 Reply

          Iosif -Minune, tată, nu crez că poți nici măcar să mă musti, darămite să mă mânci, că n-am cruce d-aia groasă de care porți matali la gât.

          • Iosif 2018-05-01 Reply

            Esti convinsa ?!…

            • delfinasu 2018-05-01 Reply

              Sunt sigură. Dumnezeul meu mă apără de frustrări si ură ascunse în blană de miel.

              • Iosif 2018-05-01 Reply

                Cum arata Dumnezeul tau ? Esti draguta sa mi-L prezinti si mie ?

                • delfinasu 2018-05-01

                  Iosife, unui geni(t)al, cum esti tu, nu pot decât să-i arăt un catren:

                  când singur îți bagi dosul în lan de cucuruz,
                  asumă-ți căcăreaza crestină, bunăoară.
                  ori tu te plângi întruna că ai fost scos din uz
                  de-un grup de trei pisici si de Renata-n gară!

                • Fire 2018-05-01

                  Iosif, m-a busit risul cind am citit. Dar ‘Mnezo al crestinilor cum arata ? Ah, stai ca stim deja ! Papa si Biserica Catolica ne arata chipul lui Jaques de Molay ( dusmanul lor de moarte, pe care Inchizitia l-a torturat ) imprimat pe valul din Turin ca fiind chipul ” Mintuitorului “. Poate fi ceva mai ironic de atit ? Ceva mai fun de aburit crestinii ?

                • Vero 2018-05-01

                  Fire, mi-ai adus aminte de prima mea traducere (Holy Blood, Holy Grail). Era în 2005, şi m-am apucat de treabă înarmată cu engleza pe care mi-o aminteam din liceu, cu un dicţionar (pe hârtie) de când eram în şcoala generală şi cu Everest Dictionary, descărcat pe computer. N-aveam nici Internet acasă, doar la serviciu. Şi cartea (nonfiction) avea un capitol gros despre templieri, şi-ntr-o seară am tot dat pe-acolo de Turin Shroud în sus şi -n jos, şi habar n-aveam că shroud înseamnă giulgiu şi că Turin înseamnă Torino, dar nu m-am uitat în dicţionar, că din context am avut falsa impresie că e un nume, un soi de idol al templierilor, şi m-am tot întrebat cine/ce naiba o mai fi fost şi Turin Shroud ăsta, că-n dicţionarul meu enciclopedic în limba română (aveam şi d-ăsta) nu l-am găsit. Din fericire, a doua zi, la serviciu, nu mi-a fost lene să caut cu Google, care m-a dus drept la o poză maaare şi am avut un şoc când m-am prins brusc că e Giulgiul din Torino – dacă nu m-aş fi uitat pe net aş fi lăsat Turin Shroud în versiunea românească şi m-aş fi făcut de tot râsul.

                • Fire 2018-05-01

                  Foarte tare, Vero ! Thanks ca ai imparatasit cu noi intimplarea ! Eu am un interes special in perioada aia de timp si spatiu ( cathars- Sauniere- castel de Foix- Renne le Chateaux ). Sunteti norocosi ca locuiti aproape si le puteti vizita oricind. Cind o sa cresc mare, o sa vin si eu sa vizitez pe acolo .

                • Aldus 2018-05-01

                  Vero, dar de Prințul Semisânge ce zici? 🙂

                • Vero 2018-05-01

                  Poate că Iosif o fi locuind pe-aproape. Eu tot mare trebuie să cresc ca s-ajung pe acolo. 🙂

                • Vladimir 2018-05-01

                  Fire, ai citit Otto Rahn?

                • Fire 2018-05-01

                  Vladimir, nu l-am citit pe nenea Otto, da’ poti sa-mi recomanzi ce consideri tu ca e interesant, ca o sa citesc.

                • Vladimir 2018-05-01

                  Tipul a fost medievalist interesat de cathari si sfantul graal (habar nu am cum se scrie in romana, dar sper ca se intelege). A scris doua carti (o fi scris mai multe, nu stiu sigur, dar astea au fost publicate), una fiind de fapt teza lui de doctorat. Nu sunt romantate de loc, sunt scrise in stil tipic de istoric (adica vreau sa zic ca nu e vreo chestie in stil Regii Blestemati) si astea le face relativ greu de urmarit (iti trebuie ceva dedicatie). Tipul a facut o serie de expeditii de studiu prin zonele amintite de tine, pe baza carora a scris cartile de mai sus.
                  Cele doua carti sunt: Kreuzzug gegen den Gral. Die Geschichte der Albigenser (Broschiert), publicata in 1934 si Luzifers Hofgesind, eine Reise zu den guten Geistern Europas, publicata in 1937.
                  Ambele au fost traduse in engleza:

                • Vladimir 2018-05-01

                  Fire, cred ca fiindca am pus un link, mi-a intrat comentariul la moderare. Copiez aici fara link si cand il va aproba Cudi, daca-l va aproba, il poate sterge pe asta:
                  ipul a fost medievalist interesat de cathari si sfantul graal (habar nu am cum se scrie in romana, dar sper ca se intelege). A scris doua carti (o fi scris mai multe, nu stiu sigur, dar astea au fost publicate), una fiind de fapt teza lui de doctorat. Nu sunt romantate de loc, sunt scrise in stil tipic de istoric (adica vreau sa zic ca nu e vreo chestie in stil Regii Blestemati) si astea le face relativ greu de urmarit (iti trebuie ceva dedicatie). Tipul a facut o serie de expeditii de studiu prin zonele amintite de tine, pe baza carora a scris cartile de mai sus.
                  Cele doua carti sunt: Kreuzzug gegen den Gral. Die Geschichte der Albigenser (Broschiert), publicata in 1934 si Luzifers Hofgesind, eine Reise zu den guten Geistern Europas, publicata in 1937.
                  Ambele au fost traduse in engleza.

                • Cudi 2018-05-01 Author

                  Vladimir, deși era setat ca abia de la trei link-uri în sus să intre comentariile în moderare, astăzi s-au întâmplat ciudățenii, a intrat și Arlech la moderare, și tu, și Aldus.
                  Nu pricep de ce. Însă, așa cum zicea și Fire, de îndată ce pot, mă loghez și le aprob. Sper să nu se mai întâmple ciudățenii.

                • Vladimir 2018-05-01

                  Nu e un autor popular fiindca l-a placut Himmler (nazistii i-au si finantat o parte din cercetare). La final s-a sinucis (pare-se ca tocmai din probleme “ideologice” cu “finantatorul”), dar asta nu i-a crescut popularitatea postbelica.

                • Fire 2018-05-01

                  Vladimir, daca pui link in comentarii iti intra in moderare, da’ nu-i bai, ca il aproba Cudi repede. Am downloadat deja 3 carti de-ale lui nenea Otto ( una despre invizible radiations ) si ma apuc de ele imediat ce termin cartea pe care o citesc acum.
                  Eu citesc numai non-fictiune, asa ca sunt obisnuita cu stilul asta greoi. Cit despre faptul ca a fost nazist, eu n-am greturi, poate sa fi fost si Bau-Baul, ca pe mine ma intereseaza informatia pe care o aduce.
                  Daca mai ai recomandari de carti non-fictiune ce ti se par interesante, poti sa imi recomanzi in continuare., ca studiez cu interes. Thanks !

                • Vero 2018-05-02

                  Aldus, nu zic nimic de Prinţul Semisânge, pentru că n-am citit seria Harry Potter (nici în original, nici în vreo traducere), n-am văzut nici filmele. Nu ştiu cum e în engleză, nu ştiu care e contextul… Aşa, luat separat, îmi sună ciudat, dar poate că povestea justifică traducerea.

                  În altă ordine de idei, acum am văzut şi eu că pe-aici a dat cineva “dislike” la tot cârnatul de comentarii. “Like” am dat eu, adineauri, în compensaţie. 😆
                  E un soi de joc de-a baba oarba, că nu ştii cine ce dă, cine zice că i-a plăcut şi cine că nu i-a plăcut… 😀

                • Aldus 2018-05-02

                  Vero, e „Half-Blood Prince”. Sunt parcă 3 tipuri acolo: cu sânge gros (din ambii părinți vrăjitori), cu „semisânge” (un părinte vrăjitor, celălalt normal) și încă o categorie. Sunt mai multe explicații în linkul ăla.

                  Dar mie îmi sună aiurea. Doar tradus, nu și adaptat. Variante de pe Google (prințul impur) cred că e mult mai bună.

                • Aldus 2018-05-02

                  Scuze, varianta de pe Wikipedia.ro, nu de pe Google.

                • Vero 2018-05-02

                  Aldus, aşa, la repezeală, eu i-aş fi spus sânge amestecat sau sânge subţiat. Sau sânge corcit. 😀
                  De obicei, la o carte lucrez două trei luni. Şi jumătate de an sau mai mult, dacă e foarte groasă. Am timp să născocesc tot felul traduceri, se-ntâmplă să-mi vină pe neaşteptate o idee foarte bună, mai cer părerea cuiva şi, chiar dacă respectiva persoană nu-mi oferă o soluţie care-mi place, mă scoate din ale mele, îmi dă idei noi. Dar ultimul cuvânt e al redactorului. Şi de obicei nu există colaborare între traducător şi redactor, fapt care mie mi se pare o tâmpenie. Nici măcar nu ştii cine redactează cartea. Poţi să ceri să vezi ce-a făcut, la urmă, şi primeşti traducerea în format pdf, în care e greu de modificat. Şi nu reuşeşti întotdeauna să-l convingi să modifice. Eu n-am reuşit s-o conving pe o individă -- de la Paladin, care ţine tot de editura Art, ca şi Arthur -- nici că îmbătrânirea cauciucului e o realitate, nu o figură de stil născocită de mine, nici că stilul lui Asimov nu e ăla din poveşti nemuritoare. Din fericire, între timp şi-au schimbat redactorii.Tot de-acolo am primit o traducere pe la ora 14:00, cu rugămintea s-o trimit musai înapoi a doua zi dimineaţă. Dar au zis că n-au făcut decât vreo 2 modificări, neesenţiale, şi i-am crezut pe cuvânt.
                  Dar sunt de acord cu tine, prinţul impur îmi sună şi mie mai bine decât semisânge. Cred că orice altceva îmi sună mai bine.
                  Iar situaţia e cu totul alta decât la Turin Shroud al meu, care nu e cuvânt inventat.

                • Vladimir 2018-05-02

                  Vero, eu i-as zice Print morganatic ceea ce, in carti, chiar si era daca imi amintesc corect (parca era jumi-juma). Corcit are o conotatie nitel prea periorativa in romana cand e folosit la oameni. Plus Printul corcit” suna nasol :). Acum si in carte faptul ca era jumi-juma era o problema si o doza de periorativ nu strica, dar doza asta e fix acoperita de termen. Plus daca e print sa ne mentinem in terminologia de rigoare. (Cu nota de subsol 😛 ).
                  Ma indoiesc ca vreo editura ar indrazni sa foloseasca Printul impur pe vreundeva, din motive evidente. Poate peste inca vreo 20 de ani. Altfel termenul e corect, doar nu si princiar. Dar suna bine.

                • Vero 2018-05-03

                  Vladimir, cred că morganatic ar suna cel mai bine, dar nu ştiu dacă nu e prea pretenţios -- am înţeles că e totuşi o poveste pentru copii. Plus că termenul există şi în engleză, dar n-a fost folosit.
                  Oricum, n-am zis degeaba că mi-e greu să mă pronunţ. Alegerea celei mai potrivite traduceri deprinde şi de limbajul folosit în general în carte, de tonul pe care e redată povestea… Eu acum îmi dau cu părerea ca beţivii de la cârciuma din sat, fără să ştiu bine despre ce vorbesc -- cărţlle din seria asta îmi sunt total necunoscute, n-am citit nici măcar o singură frază din vreuna.
                  Traducerile literare sunt o treabă mai complicată şi mai migăloasă decât pare când priveşti din afară -- mai ales când traduci din engleză în română şi ai uneori nevoie de 3-4 cuvinte ca să redai sensul unuia singur. Uite, acum am o tipă (gen curva liceului) poreclită Nasty Nash, şi mă tot gândesc de-o săptămână cum să-i zic.:( Cineva cu mai multă experienţă decât mine mi-a sugerat să las netradus, că e oricum mai sugestiv; dar nu ştiu chiar toţi românii engleză, s-ar cere o notă de subsol, fapt care îngreunează lectura.
                  Revenind la prinţul jumi-juma, cred că ar fi interesant de ştiut cum a fost tradus în alte limbi. Ceea ce cred că nu e greu de aflat, dat fiindcă termenul apare în titlu, dar eu am acum alte “săpături” mai urgente de făcut. 🙂

                • Vladimir 2018-05-03

                  Da, e cam pretentios, dar merge cu notiunea monrahica. Cred ca tipa de a scris cartea nu l-a folosit fiindca (1) n-avea idee ca exista (tipa e secretara, scrie carti de plozi) si fiindca exista un termen mai usor de inteles si similar in limbajul curent. Romana nu-l are sau daca-l are e fie de trista amintire fie cam periorativ. In plus in romana cam semnifica amestec de rase, ceea ce nu e cazul in poveste (n-are conotatie rasiala ci, mai degraba, de casta sociala.
                  Vero, “voluptoasa” merge? 😀 Desi ar fi ideal sa fie ceva sa dea bine langa Nash si-n romana (Nasty Nash are o oarescare muzicalitate, as incerca sa reproduc asta). Ma gandesc 🙂

                • Aldus 2018-05-03

                  De fapt, era „semipur”, nu impur:

                  https://ro.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_%C8%99i_prin%C8%9Bul_semipur

                • Vero 2018-05-03

                  Da, e posibil să nu fi ştiut autoarea cuvântul, nu e uzual.

                  “Voluptoasa” ar putea să meargă, dar împreună cu ceva care să-i dea sens negativ, peiorativ (era o poreclă care nu i se arunca tipei în faţă). Dacă ai vreo idee în următoarele 2-3 zile (sper să predau traducerea cel târziu marţi) rămân datoare -- mai mult decât sunt deja.

                • Aldus 2018-05-03

                  Bunoaca Nash? Nash Nebuna? Nash Fustă-Scurtă? Nash Fustiță? Nash Tanga? 😀

                  Eu cred că Nasty ăla are o conotație pozitivă și admirativă sub masca de nasty. Gen: bă, e nasty, de aia i-aș trage-o! 🙂

                  Nimfo-Nash?

                • Vero 2018-05-03

                  Aldus, semipur îmi sună mult mai bine decât semisânge, dar, fiindcă editura a scos pe piaţă o nouă traducere, traducătorul s-ar putea să fi căutat intenţionat altceva, ca să nu fie cumva acuzat că a copiat o parte din traducerea veche.
                  Nu e chiar acelaşi lucru, dar eu am primit o dată, de la o altă editură, o carte tradusă pe jumătate -- ca să redactez prima jumătate şi s-o traduc pe a doua. Şi pesemne că, până să termin, editura s-a certat urât cu tipul care tradusese prima parte, aşa că n-a vrut să-i mai dea niciun sfanţ. Drept care mi s-a cerut să scot din prima jumătate o listă cu greşeli gogonate (nu pot zice că nu existau în număr arhisuficient) şi s-o refac astfel încât să nu mai semene deloc cu ce fusese, fapt care mi-a dat oarece dureri de cap, fiindcă avea şi părţi care-mi plăceau.

                • Aldus 2018-05-03

                  Nash Agitata. Nash Sprințara. Obraznica Nash. Da’ realistic vorbind, în care liceu de la noi ați auzit voi porecle din ăstea? 🙂 Mai degrabă vei întâlni ceva de genul Puținaș. De la Puți + Nash. 😀

                • Vero 2018-05-03

                  Aldus, beleaua e că Nash nu e numele ei, ar trebui tradus, şi singurele traduceri pe care le-am găsit eu pentru cuvântul ăsta sunt cele de aici: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Nash -- din care mă gândesc că prima s-ar potrivi cel mai bine.
                  Am mai găsit şi vreo doi sportivi pe nume Nash, porecliţi Nasty, dar presupun că nu e o aluzie la niciunul dintre ei.

                • Aldus 2018-05-03

                  Oralista. Pițipoanca. Bambi. Bambi-Bum. 🙂

                • Vladimir 2018-05-03

                  A, pai atunci daca Nash nu e numele ei, imi inchipui ca o poti porecli printr-un singur cuvant cum se face in romana. Ceva cu muzicalitate, gen: “desantata” (cu diacriticile de rigoare :), “decoltata”, sloboda, etc. Ceva care sa mearga cu “aia” sa fie in spiritul limbii :D.

                • Vero 2018-05-03

                  Aldus, Vladimir, mulţumesc. Le las pe toate la dospit vreo 2 zile, să văd ce-mi iese. 🙂

                • Vero 2018-05-03

                  Cum vă sună “superbunoaca”?
                  Super de la nasty (care înseamnă şi formidabil) şi bunoaca de la nash (cred că se potriveşte binişor cu prima definiţie din dicţionarul de argou).

                • Vladimir 2018-05-03

                  Un pic artificial, cam ca printul semipur. Adica din cati romani cunosc eu (nu-s multi, ce-i drept) nu cred ca unul ar fi venit cu asa o porecla. Poate din cauza ca e nitel cam lunga si mai ales cuvant compus (vorba aia eu inca n-am intalnit romanul care sa nu treaca rapid de la Vladimir la Vlad :D). Nu pentru folosit uzual. Mai degraba m-as astepta la o porecla scurta de genul “parasuta”, “pi**a”, in functie de demografie. Pe de alta parte simtul meu al limbii romane e foarte superficial, un roman pursange cu simt al limbii si din clasa sociala + varsta + sexul celor din carte, sunt mult mai buni consultanti. Dar stai asa, tipa asta e poreclita de barbati sau femei? (eu din reflex m-am gandit ca au poreclit-o barbati). Daca-i poreclita de fete pot sa-i scriu Kadiei sa o intreb pe ea daca are vreo idee misto. Sigur a avut asa ceva prin clasa 😀

                • Vero 2018-05-03

                  Din câte înţeleg eu, aşa îi spuneau băieţii. De fapt, toată chestia e într-un fragment destul de scurt ca să-l redau aici:

                  “I was kind of . . . wild in high school. I used to get drunk at parties and do stupid shit. I wish I could tell you it was because I fell in with a bad crowd, but that wouldn’t be true. At first it was silly stuf like dancing on tables or sitting on the guys’ laps. You know—flirting. I guess I liked how they looked at me. Then . . . it became more than flirting. By the time I was a junior, I had lost my virginity to a guy who told me I was beautiful. Ten he told everybody that I was easy. After that there were more guys and even more stories. When I was a senior, they started calling me Nasty Nash. Not to my face, but I heard them. And the sad thing is . . . it didn’t stop me. I’d go to parties and get drunk and wind up in some guy’s bed, or in the backseat of some piece-of-shit car. And when they were done, they would just kick me to the curb.”

                  Dar acţiunea nu se petrece în România, ci în Minnesota, prin 2010, deci porecla nu trebuie să fie în musai spiritul limbii române, ci să redea cât mai fidel originalul.

                  (Scuze dacă din citat lipseşte vreo literă. L-am luat cu copy-paste, dar câteva sau pierdut pe drum, în mod absolut bizar. Am văzut vreo 3 lipsuri, dar nu garantez că le-am văzut pe toate.)

                • Fire 2018-05-03

                  Nash cea jucausa. Nebunatica.

                • Aldus 2018-05-03

                  Bunoaca merge mai bine ca Superbunoaca. Parașuta merge și mai bine. Mie îmi place și Oralista.

                  Eu cred că trebuie să fie și ceva credibil. Dacă aș citit o carte în care niște liceeni au poreclit-o pe cea mai libertină tipă de acolo Superbunoaca, aș ridica o sprânceană. Elevii nici măcar „ceodoi” nu spun, îl contractă la „codoi”.

                  Mai cred că dacă sunt două cuvinte originale, nu trebuie să fie tot două și traduse. Că de aia-i traducere și adaptare (la specificul nostru). Trebuie găsită cea mai potrivită formulă, atâta tot.

                  *********

                  După ce ți-am citit fragmentul din engleză, cred că Parașuta ar fi cea mai bună traducere.

                • Vero 2018-05-03

                  Fire, mulţumesc. Dar şi “Nash” trebuie tradus, nu e numele tipei.

                  Lotus, şi eu zic că trebuie să fie două cuvinte. Sau unul compus -- cât mai scurt, într-adevăr. “Paraşuta” are defectul că e unul singur -- altminteri potrivit în context.

                  Tai Superbunoaca de pe listă -- cred că e corect să te duci la culcare când doi îţi spun că eşti beat. 😀

                • Aldus 2018-05-03

                  M-ai citit greșit, eu ziceam că nu cred că-i musai să fie tot două în română.

                • Vero 2018-05-03

                  Ai dreptate, Aldus. M-am grăbit şi am citit greşit.

                  Acuma, dacă tot sunteţi băieţi buni şi vă daţi cu părerea, profit ca să zic că porecla intră şi într-un joc de cuvinte pe care mi-ar plăcea să-l echivalez cumva: Un tip care o recunoaşte peste câţiva ani îi spune Nasty Nash şi apoi foloseşte expresia “do the nasty”.

                • Aldus 2018-05-03

                  Păi, parașutează-te!

                  O variantă mai eufemistică ar fi Poștărița. Aici se pot folosi multe jocuri de cuvinte, plecând de la ideea de a face poștă pe cineva.

                  Centurista. Din nou, cu multe jocuri de cuvinte posibile. Mai faci autostopul?

                • Vero 2018-05-03

                  Mulţumesc, Aldus.

                • Vero 2018-05-03

                  Mi-a mai scăpat ceva din ce-ai zis, Aldus.
                  Nu e traducere şi adaptare. Pe nicio carte nu scrie aşa ceva. Scrie, dacă e cazul, traducere şi note; iar o parte dintre note se află acolo tocmai ca să atragă atenţia asupra caracteristicilor specifice limbii autorului şi/sau locului unde se petrece acţiunea care se pierd prin traducere. Care traducere e de dorit să fie cât mai fidelă cu putinţă. (În ciuda bancului care zice că traducerile sunt ca femeile: cele bune nu sunt fidele şi cele fidele nu sunt bune.)

                • Vero 2018-05-04

                  Băi, sunt dusă cu pluta. Pe bune.
                  Dacă mă mai vedeţi comentând noaptea (când e noapte în România) pe aici sau prin altă parte, spuneţi-mi vă rog doar să mă duc la culcare urgent, că poate nu-i mai grav, poate mi se trage doar de la lipsa de somn.
                  M-am apucat să-mi recitesc traducerea şi am constatat cu stupoare că, în luna scursă de când am început-o, am uitat că pe tipa aia chiar o cheamă Nash!
                  :)))))
                  Sau :(((((
                  În afară de “L. Nash”, care apare de vreo 3 ori la început, pe urmă e Lila-n sus şi Lila-n jos, şi-n capul meu zăbăuc a rămas doar Lila.
                  Ceea ce înseamnă că mi-am bătut tărtăcuţa cu o falsă problemă (că doar cu traducerea lui Nasty mă descurc) şi-am mai umplut şi pe-aici locul cu comentarii de care nu era nevoie.
                  Sunt mai cuc decât toţi cucii din gaşca de comentatori. Mi-aş trage două palme, dar mai bine-mi fac o cafea.

                • Cudi 2018-05-04 Author

                  Vero, ni se mai întâmplă și nouă, crede-mă. Și aș putea să-ți dau multe exemple, dar o să înțelegi când îți zic că în momentul ăsta le-am uitat pe toate. :))

                • Aldus 2018-05-04

                  Și deci care va fi numele ei?

                • Vero 2018-05-04

                  Înţeleg, Cudi. 😀

                  Aldus, chiar în clipa asta mă gândesc la Coarda Nash. Dar mai am două zile la dispoziţie ca să mă răzgândesc. Două nopţi sunt doi sfetnici buni.
                  Partea mişto e că nu trebuie să găsesc o traducere pentru Nash. Şi că acum n-am nevoie decât de un singur cuvânt.

    • Cudi 2018-05-01 Reply Author

      Ha! Ce tare e poezia, Arlech, e belea!

      • Arlech 2018-05-01 Reply

        Mulţam, Cudi.

        • delfinasu 2018-05-01 Reply

          ce patimă, domne’, Pohetul cuprinde,
          si biblic, deodată, Cuvântul i-aprinde!
          trăirile toate cu în vers să le zică
          Chiar el, Nininel -- Zis Sfânt Nininică!

          si ce dacă-i ieftin Pohemul ad-hoc,
          Lovieste puternic dusmanul, pe loc!
          Ca pute-a bodegă sau parfum de doi lei,
          pedeapsa-i divină, nu poți rezista!

          e musai Renata, si Arlech, si eu,
          oițe pierdute făr’ de dumnezău,
          cu biciul cu versuri, îndată, de frică,
          stăpân să-l avem pe Păstor Nininică

          ====================================

          ce zgomot se-aude? e-armata cerească!?
          C-o cratiță-n crestet, extrem de lumească,
          din vis îl trezeste nevasta cu draci:
          Nininică, tu versuri doar mie îmi faci!

          (….evident, se dedică…:) )

  • delfinasu 2018-05-01 Reply

    pierdut rima din strofa a doua pe motiv de recitire/refacere :)), găsitorului ofer recompensă

    ”pedeapsa-i divină …

    • Arlech 2018-05-01 Reply

      Am găsit mai multe, delfinaşule, vezi dacă-i vreuna a ta 😀

      pedeapsa-i divină, nu-i ţii tu piept ei

      pedeapsa-i divină, pe coajă ţi-o iei

      pedeapsa-i divină, ţi-o iei, vrei nu vrei

      pedeapsa-i divină, nemernicii mei

      pedeapsa-i divină, nemernici atei

      pedeapsa-i divină, văleu, vălelei

      pedeapsa-i divină, dă gata şi zmei

  • delfinasu 2018-05-01 Reply

    Arlech, la aia cu văleu, vălelei m-a pufnit râsul!!!!! :))))

    de ales, însă, aleg una mai academică:

    si ce dacă-i ieftin Pohemul ad-hoc,
    Loveste puternic dusmanul, pe loc!
    Că pute-a bodegă sau parfum de doi lei,
    pedeapsa-i divină, ţi-o iei, vrei nu vrei!

    (Arlech, multe zâmbete si mulțumiri pentru colaborare! 🙂 )

    • Arlech 2018-05-01 Reply

      😀
      Cu reală plăcere, delfinaşule!

  • Cudi 2018-05-01 Reply Author

    E veche și asta, dar poate place cuiva:
    https://www.youtube.com/watch?v=vSkb0kDacjs

  • Aldus 2018-05-02 Reply

    Cudi, pentru comentariile care intră în moderare, uită-te la setările de aici -- mai ales partea cu „Hold a comment in the queue if it contains X or more links.”

  • Fire 2018-05-02 Reply

    Dedicatie pentru nenea Papagigli, stie el de ce :

    https://www.youtube.com/watch?v=trHVU9QeGB0

  • Fire 2018-05-02 Reply

    Ma vad nevoita sa revin asupra comentariul meu cu bucluc, in care ziceam ca si ateul si credinciosul sunt doi crezatori care nu pot dovedi nimic. Cum pe blogul lui Papa nu mi s-a aprobat comentariul, il pun aici si pace !

    Ateul zice ca ‘Mnezo nu exista, pentru ca el crede doar in ceea ce ii pot demonstra cele 5 simturi. Ateul e materialist, pentru ca doar atit ii arata simturile prin intermediul stiintei : Big Bangul izvorit din … nimic. Vorba aia, din nimic sa faci ceva.

    Credinciosul, intuitiv simte el ca ateul sta cam prost cu logica lui si ca nu poate demonstra nimic, asa ca el pune totul pe seama unei zeitati atotputernice, dar pe care nici el nu o poate demonstra. Si de aici capcana de a cadea in balarii si isi ia tzeapa cu religia fix la fel cum ateul isi ia tzeapa cu stiinta pur materialista.

    Ramine cum am stabilit, ateul si credinciosul sunt fix la fel, aceeasi Marie cu alta palarie : unul crede in stiinta, altul crede in religie. Stiinta este noua religie a vremurilor moderne ( au trecut vremurile bune cind stiinta chiar era stiinta ). Insa nici unul dintre ei nu detine cunoasterea.
    Imi dau seama ca si de data asta am avut o exprimare nefericita si inexacta, insa cam asta e tot ce pot. Cititi si voi printre rinduri…

  • Iosif 2018-05-02 Reply

    @Fire
    Personal te consider unica persoana dintre toti comentatorii de pe acest blog, atee autentica, de aceea tin sa te felicit pentru credinta ta “neclintita”. Toti ceilalti comentatori posesori sau nu de blog, sunt mai mult sau mai putin religiosi, practicanti sau nu, declarativ sau nu, însa cu nenumarate masti pe care le schimba în functie de context, pentru a-si evidentia personalitatea, iar daca îti permiti sa-ti exprimi punctul de vedere sincer, si nu rezonezi cu ei, te iau la bascalie, îti adreseaza jigniri si epitete, încearcând sa te “linseze” pentru ca le stai în calea orgoliilor maladive, cronice… 🙂
    ADEVARUL ABSOLUT ESTE DUREROS, DAR LA URMA TE ELIBEREAZA SI TE FACE SANATOS ! 🙂

    • Fire 2018-05-02 Reply

      iosif, nu stiu cum ai ajuns la concluzia ca as fi ateu, da’ te asigur ca nu-s. Nici ateu, nici religios, nici afiliat la nici un soi de ideologie sau credinta.

      • Iosif 2018-05-03 Reply

        Monaco, Elvetia, Luxemburg…

  • Iosif 2018-05-02 Reply

    De aia te stimez si apreciez enorm ! Am intuit aceasta înca de la primele citiri ! Esti ferma în exprimare, ai o baza stabila,obiectiva, limpede si certa, pe care ti-ai cladit “casa sufleteasca” dincolo de orizonturile filozofiilor, basmelor, viselor, dogmelor, religiilor si teoriilor relative conspirative, efemere, imitatii ale ADEVARATEI CUNOASTERI , îngradite si limitate spatio-temporal de câtiva “papusari” planetari… 🙂

    • Fire 2018-05-02 Reply

      Nu e meritul meu, Iosif, iar tu stii asta foarte bine. I am just a piece of nothing ( lumea de pe aaici zice ca’s dusa cu cercu’ ). Meritul e al locuitorului. Eu doar fac ce trebuie facut.

  • Iosif 2018-05-02 Reply

    Ce-ti poate oferi aceasta lume decadenta
    când esti cazut între ‘tâlhari’ si jefuit?
    Când Sufletul ti-e apasat si viata incompleta,
    atunci când lânga tine nu e Cel IUBIT… ? 🙂

  • Aldus 2018-05-03 Reply

    Cudi, cum a fost soacra la plecare? Te-a salutat, i-a părut rău că se desparte, ai simțit o cât de mică căldură în vocea ei, s-a schimbat cu ceva cât a fost la voi, sau tot așa, cum a venit?

    • Cudi 2018-05-03 Reply Author

      Măi, eu am simțit un plus de apropiere (se subînțelege că eu m-am străduit să fiu blândă, receptivă la nevoile ei, săritoare), a înțeles și ea, cred, sper, într-un sfârșit, că nu sunt câinii cu colaci în coadă pe aici. Știu că ar fi vrut mai multă plimbare, mai multe excursii, zile prin stațiuni, dar aia a fost, atât s-a putut. Per diagonală, cred că experiența asta a apropiat-o puțin de mine, a înțeles, sper, cred, că suntem de aceeași parte a baricadei, că eu și pitica nu suntem “dușmani”, nu știu… Oricum, una peste alta, încă nu ne-am revenit, încă n-am reușit să restabilim “echilibrul” casnic, încă suntem dați peste cap.

      • Fire 2018-05-03 Reply

        Am si eu o nelamurire : ce facea vulturul in statiuni ? Nu reusesc sa inteleg ce facea, in spacial ca era iarna si frig ingrozitor afara ? Bine, nici vara nu e nimic de facut si de vazut in statiuni, da’ tot nu pricep care-i faza.

        • Cudi 2018-05-03 Reply Author

          Fire, în mare eu umblam cu telefonul ei în mână ca să o pozez într-o veselie. Punctul de maxim interes era zona magazinelor, prin care ne târâia neobosită. Magazine cu suveniruri, cu tricouri, jucării, magneți, căni inscripționate cu Canada. Dintr-unul într-altul, c-așai hora pe la noi.

          • Fire 2018-05-03 Reply

            Ok, am inteles : stilul pitzi, care vrea la mall sa se maimuteze. D’apoi pentru atita lucru nici nu era nevoie sa o duceti prin statiuni, in special ca am auzit ca la voi in Bamff e scump ca dracu’.
            Voi nu aveti pe acolo cartier chinezesc ? E plin cu suveniruri pe care scrie Canada, 1-4 dolari bucata, de puteati sa-i cumnparati tot magazinul. Marfa e aceasi ca in magazinele de suveniruri scumpe, so …

    • Aldus 2018-05-03 Reply

      Lmao, ce m-am distrat urmărind acest clip!

  • renata 2018-05-04 Reply

    Cudi, așa ipocrită cum mă ții, te superi dacă-ți zic că împrieteneala despărțirii e, de fapt, bucuria că scăpați una de alta?

    • Cudi 2018-05-04 Reply Author

      Renata, acum prea e fierul cald ca să te contrazic.

  • Cudi 2018-05-04 Reply Author

    Măi, dar văd că v-ați obișnuit rapid cu butonul de dislike. :))

  • Dr. Vader 2018-05-04 Reply

    Mie imi place sa ma joc cu scorurile, ca in uefa champions league, 2-5, chestii din astea. E distractiv la cafea.

    • ketherius 2018-05-05 Reply

      Îmi amintesc de vremurile când aveam echipă în … cum se chema fantasy league din România prin ’99-2000? Nu mai țin minte, dar era mișto. Și aveam echipă și în F1. Ce vremuri… Acum știu doar că FC Toronto a pierdut finala cupei campionilor CONCACAF în fața unei echipe din Mexic (parcă).

      [pauză de Google]

      Da, mexicanii (Guadalajara) au câștigat 4-2 la penalty, după un scor total de 3-3.

  • Dr. Vader 2018-05-04 Reply

    Tocmai am marcat, 1-0 dupa primul minut. wow!! :))

  • Vero 2018-05-05 Reply

    După ce citesc un comentariu şi mă întorc sus, la “ultimele comentarii”, ca să dau clic pe linkul altuia, îmi pare o casetă în care scrie
    “O pagină încorporată de pe widgets.wp.com afişează mesajul
    Request failed. Returned status of 404”
    Şi trebuie să dau clic pe OK-ul ei ca să dispară şi să pot derula din nou pagina.
    Mi se întâmplă de ieri, numai aici, pe blogul vostru.

    • ketherius 2018-05-05 Reply

      Status 404 înseamnă că ceva nu a fost găsit. Fapt e că noi nu am schimbat nimic la blog în ultimele 7 zile. Dacă e ceva, e de la Jetpack, cel mai probabil.

    • Aldus 2018-05-05 Reply

      Nu știu cine i-a dat -1 pentru că a raportat o problemă la blog. Și mie îmi apare uneori același lucru, în engleză.

      • Vero 2018-05-06 Reply

        S-ar părea că “lăbuţele” +1 şi -1 sunt irelevante. Din cauza neseriozităţii utilizatorilor. Cineva (unul sau mai mulţi) profită de faptul că nu se ştie cine le-a clic-uit şi se joacă aiurea cu ele.

  • Fire 2018-05-05 Reply

    Si eu trebuie sa dau ok de fiecare data, insa credeam ca e de vina computerul meu.

  • Cudi 2018-05-05 Reply Author

    Am dezactivat, provizoriu, Jetpackul. Pare să meargă mai bine. Asta înseamnă că, până să-l reactivăm, nu se poate da like articolelor și nu apar notificări în bara de wp în cazul unui reply la comentariu, pentru cei cu blog wp. Rahatul ălă a apărut la ultimul update Jetpack, poate urmează un update la update, ca să repare problema.

    • Aldus 2018-05-05 Reply

      Notificările WP nu mai apar de mult timp. Cred că le-ați scos voi. 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *