Reader’s Digest. Cine a avut de-a face cu dumnealor, ştie despre ce vorbesc. Respectiv, despre hãrţuirea comercialã, concretizatã prin maculatura investitã de aceastã companie în cutiile noastre poştale. Doamne fereşte, sper ca pe viitor sã nu investeascã în agenţi comerciali direcţi, de teren, cã ne-a luat naiba. Plicuri peste plicuri, oferte, concursuri, numele scris pe tot felul de cecuri cu zeci de mii de EURO, toate menite sã-mi ia minţile şi sã trãiesc aievea visul (coşmarul) societãţii de consum. “Dar atenţie – trebuie sã luaţi rapid decizia de a ne trimite Titlul dumneavoastrã de Acces Privilegiat pentru cã, în cazul în care îl returnaţi în 14 zile şi câştigaţi Marele Premiu în valoare de 70.000 de mii de EURO veţi primi de asemenea un Bonus pentru rãspuns la Timp în valoare de 3.000 de EURO! Imaginaţi-vã: aţi putea avea în cont 73.000 de EURO. O micã avere! (peste 300.000 RON)µ Mother of God! Oligofrenul din mine palpitã vãzând, pe o altã foaie din plic, o “Fişã de autorizare a livrãrii maşinii în caz de câştigµ: “…serviciile noastre au autorizat livrarea rapidã a unui autoturism Renault Latitude direct la adresa dumneavoastrã (…) dacã veţi câştiga premiul pentru Rãspuns rapid. Vã felicitãm pentru acest câştig fabulos!µ Alãturat, o plãcuţã de înmatriculare – B 1 ERD – pe fond galben. Asta-mi trebuie, pentru cã sunt client “Clasa Aµ.
Încã ceva: am primit deunãzi un colet poştal de la ei, fãrã ramburs. Zice tata: “Mãi, dacã era cu platã, trebuia sã plãtim la poştã, dar nu-i cazul, aşa cã-i gratisµ. Şi ridicãm pachetul. Şi-l desfacem. Facturi, achitabile în “nµ moduri, ba chiar şi în rate. În 15 minute, însã, eu eram deja în faţa tejghelei comuniste a la Poşta Românã, trimiţând pachetul înapoi la expeditor (cu o scrisoare de amor-amor într-însul, aşa, din toatã inima). Tipa de la ghişeu zâmbeşte: “Aţi cumpãrat, în trecut, ceva de la ei?µ Dap, oftez eu resemnatã cã am scãpat de coletul surprizã. Probabil ştiţi cum sunt ãştia de la Reader’s Digest. Probabil aţi desfãcut şi voi multe plicuri de la dânşii, în care aţi descoperit alte plicuri autoadresate, alte capcane comerciale, alte “oferteµ, alte “beneficiiµ. Eu nu-i mai suport. Cât de proşti ne cred? “Se aşteapã rãspuns urgent!µ, “Înmatriculare în caz de câştig!µ, “Livrare urgentã!µ (a… maşinii ãleia) etc. şi etc. Oamenii ãştia vând cãrţi. Ei trimit aceste porcãrii celor care citesc cãrţi. Mãcar în acest sector comercial, mãcar în domeniul cãrţii, actul în sine de vânzare-cumpãrare n-ar putea fi unul elegant, discret, de “bon ton”? Şi nu unul care sã te inspire spre jocuri de cuvinte gen… Reader’s Indigest?!
Sursa foto
No Comments