Pe parcursul campionatului mondial de fotbal au aparut multi microbisti de social media®. Nu scriu despre fotbal cu anii, nu merg la meciuri, nu stiu care-s jucatorii de pe teren, uneori nu stiu nici care e miza jocului in curs. Asta nu impiedica nici un microbist social-media® sa posteze frecvent pe social-media – pe Facebook, ca alt social media nu cunosc – comentarii, observatii banale si irelevante, hashtag-uri trendy.
Ca aia e grija lor: sa fie in turma care foloseste un hashtag, sa fie populari, la moda, sa vada intreaga social-media ca exista si sa-i faca pe Google si Facebook sa creada ca-s relevanti.
Daca maine ar fi un campionat mondial de spart seminte sau de tuns iarba, microbistii de azi vor fi experti in tipuri de seminte, de coji, de condimente, de masini de tuns iarba, de uleiuri si de combustibili si de motoare in doi timpi. Toate acestea, pe durata competitiei aducatoare de audienta, pentru hashtag-uri, pentru expunere.
Ma intreb: nu-si dau seama ca-s penibili? Sau nu mai conteaza respectul de sine, like-uri sa fie?
5 Comments
Există un fel de febră a fotbalului, care apare o dată la patru ani. Moment când interesul chiar și al unor oameni altfel neinteresați de acest sport este intens suscitat. Așa vezi femei pe care nu le-ai numi microbiste urmărind și comentând diverse meciuri. Asta nu ține de Facebook ci de un anumit fenomen social interesant, dar sigur că dacă mai nou avem conturi pe rețelele sociale, ne vom exprima și acolo. Ne vom exprima însă și la serviciu sau în conversațiile cu prietenii, pe stradă.
Asta nu-i scoate din discuție pe cei care într-adevăr urmăresc să facă trafic din orice subiect al zilei. Dar în afara lor, sunt și aceia care se manifestă spontan, nu asumându-și ceva titlu de microbist ci fiind prinși pur și simplu în această transă a campionatului mondial.
Si pe mine ma apuca febra aia din patru in patru ani. Articolul, insa, este despre attention whores 😉
lotus, este totuşi o mică observaţie: cupele mondiale alternează cu cele europene, aşa că fenomenul ar fi de fapt un an da, unul ba. iar a urmări ocazional meciurile de fotbal te face doar urmăritor ocazional de meciuri de fotbal. dacă te uiţi puţin, microbiştii autentici, fanii dacă vrei, interacţionează pe facebook, fac predicţii şi pronosticuri pertinente şi au, în ciuda vizibilităţii, un cerc închis. sunt de fapt realmente ocupaţi cu acest fenomen, prea ocupaţi să mai observe şleahta de social media pasionaţi… ba de un advertorial la tampoane, ba de reclama la copane a lui cr-şapte.
şi da, sunt unul dintre oamenii care are pe “perete” mai multe postări despre fotbal în această perioadă… 🙂 imperfecţiunile mele asumate!
Disclaimer: Psi, nu m-am referit la tine, nu ti-am vazut wall-ul, nu aveam habar -- pana sa-mi spuna Cudi -- ca esti pasionata de fotbal.
Vorbeam numai despre cei care fac orice pentru trafic, fara sa le pese cat de penibili/lame/tristi sunt. Ei sunt Google Trends chasers, cu nimic mai buni decat avocatii ambulance chasers.
ketherius, 🙂 ştiu la ce te-ai referit. cumva m-a ferit norocul să dau peste postări de gospodine microbiste, asta voiam a spune cu cercul închis. că exsită o diferenţă vizibilă între noi şi cei care scriu despre fotbal la fel cum scriu despre tocană, şosete, haine preoţeşti şi lenjerii de om, de pat… de ce-or mai fi.
iar ultima frază ţine de asumare: asta sunt, cu asta defilez. în ziua în care o să-mi pese de trafic sper să am atâta minte încât să închid blogurile de tot.