web analytics

Banii n-aduc fericirea

Nu știu dacă pe la voi a ajuns știrea asta, eu și Mihai am tot râs zilele astea pe seama subiectului. Pe scurt, bilet la loto cu două nume pe el: mătușa și nepotul. Biletul se dovedește a fi câștigător, premiul – 1,2 milioane dolari. Ăia cu loteria, logic, emit două cecuri, 50/50, pentru cei semnați pe bilet. Mătușa se supără, zice că nu vrea să împartă banii cu nepotul, că i-a trecut numele acestuia pe bilet doar pentru noroc. Că dacă ar fi câștigat un premiu mic, ar fi împărțit frățește banii cu nepotul, dar ce, să-i dea acum juma de milion de dolari?! Nici vorbă: „I’m taking him to court.”

“I bought the ticket,” Reddick announced at the photo-op ceremony, the CBC network reported. “Now he’s trying to lie and say I said ‘split'” the winnings.

When she offered to divide any winnings, she added, it was in anticipation of a much smaller prize.

“I put his name on the ticket for good luck because he’s like a son to me — he was,” Reddick said.

“He was lucky, but not for half a million dollars!”

Sursa

https://www.youtube.com/watch?v=JyZLbJOjTCg

Ce chestie: să treci, pentru noroc, numele nepotului pe un bilet la un joc de noroc și să mai și țină faza… “Hai să te trec ca să-mi aduci noroc, dar nu-mpart cu tine decât premiul de consolare.”

Natura umană nu se dezminte. Cum zicea Alexandrescu, “voi egalitate, dar nu pentru căței.”.

89 Comments

  • Marian 2018-07-16 Reply

    Ma…aia-i pe bune ? Nu-i vrajeala , nu-i abureala , nu-i fuck-atura ???? Chiar daca-s dollari canadieni , totusi…. Ai dreptate ” Banii n-aduc fericirea ” -- atunci cand ai castiga altul -- ci , numarul lor … atunci cand ai castigi tu . La inceput de saptamana , respect pentru amandoi si-n plus , dragoste cat cuprinde pentru pitica voastra : sanatate maxima pentru toti trei !!!!!!!!!!!!!

    • Cudi 2018-07-16 Reply Author

      E pe bune, Marian, gen știri de la ora 5 din Noua Scoție.

  • Aldus 2018-07-16 Reply

    Și eu fix la replicile subliniate de tine am râs. Pe băbuță n-o prea duce mintea.

    -- I-am trecut numele pentru noroc.
    -- Păi dacă i l-ai trecut pentru noroc și s-a dovedit norocos, nu-i datorezi nimic?
    -- A fost norocos, dar nu de juma’ de milion.
    -- Păi sigur că nu, a fost norocos de 1.2 milioane. Că atât ați câștigat.
    -- E ca un fiu pentru mine.
    -- Până când te oprește din a deveni milionară.

    E o observație mișto în filmul Disclosure: dă-i unui om 100 de milioane și l-ai făcut un miliardar frustrat. Cred că baba noastră e o milionară frustrată.

    Pentru un scenariu diferit, a se vedea filmul It Could Happen to You.

    • Cudi 2018-07-16 Reply Author

      E interesant de urmărit cazul, tare sunt curioasă ce argumente va aduce avocatul ei. Am mai urmărit de vreo două ori clipul de mai sus, comedie curată. “He’s like a son to me — he was”… :))
      Plus fizionomia, coafura tânărului… În fine.
      Eu mi-am amintit de filmul ăla “Bedazzled“, cu diavolița care împlinea dorințele unuia… oarecum. Una dintre dorințele tipului a fost să fie musculos, puternic (evident, ca s-o cucerească pe fata visurilor lui) și a primit ce a cerut:

      • Aldus 2018-07-16 Reply

        Am văzut filmul. Un fel de peștișorul de aur din bancul următor: un negru prinde peștișorul magic și-i cere (cele 3 dorințe) să fie alb, să fie înconjurat de fete și toate să se ude în preajma lui. Și atunci se trezi chiuvetă într-un cămin de fete. Mie mi se pare o problemă de formulare a obiectivelor: eu în locul lui i-aș fi cerut diavoliței ca X să fie iubita mea, în sensul normal al termenului, adică să ne iubim și să facem amor des. 🙂

        Totuși, nu văd care-i legătura cu subiectul de mai sus. În It Could Happen to You un polițist câștigă (cred) 4 milioane la loto, după ce, cu o zi înainte, îi promisese unei chelnerițe că-i va dă jumate din eventualul câștig în loc de bacșiș, că n-are de-ajuns la el. 🙂

        • Cudi 2018-07-16 Reply Author

          Cu o zi înainte: îmi doresc să câștig la loto!
          O zi după: Ne vedem în tribunal, nepoate, mi-ai fost ca un fiu, acum pentru mine nu mai exiști!
          No, diavolița i-a îndeplinit o dorință, cam asta ar fi legătura, de asta am pomenit de film.

  • Fire 2018-07-16 Reply

    Babuta e pistol cu apa pe linga nenea Getty, film facut dupa caz real https://www.imdb.com/title/tt5664952/

    Mno, daca i-a pus numele pe bilet ” pentru noroc” si s-a dovedit ca intr-adevar a avut noroc,babuta s-ar putea sa-si piarda pe avocati si procese jumatatea ei de milion si sa ramina cu praful de pe toba.

    • Cudi 2018-07-16 Reply Author

      Fire, mă gândeam că dacă nepotul și-ar găsi un avocat bun, ar putea pretinde întreaga sumă.
      Din câte am înțeles eu, cu 600.000 îți poți lua o super vilă pe plajă în Nova Scotia, iar mătușa oricum o va duce bine cu banii ăștia restul vieții. De ce să se ia la trântă cu nepotul prin tribunale? Scapă și băiatul de calvarul mortgage-ului, toată lumea-i fericită.
      Posibil ca ea să fie obsedată de ideea de control, să ajute băiatul când și cum are chef, cu țârâita, ca să-l țină aproape, ca el să se simtă recunoscător, dator ei.
      M-am uitat la trailer, pare mișto filmul.

      • Marian 2018-07-17 Reply

        Fi serioasa Cudi caci , vazand filmuletzul , tare ma-ndoiesc de faptul ca , cotoroantza aia va ceda fara o lupta crancena : ai ia Dracu mintile nu vezi !? S-a razboit prin tribunalele romanesti alde Caragiale si asta , doar pentr-o mica parte din averea Mamuloaiei da’ mite bufnita aia ! Fireste ca pentru 600.000 de $ , chiar si $ canadieni , oricare dintre noi am lupta insa …nici ca baba aia . Nu i-ai vazut moaca cand dadea acel interviu ? Asta-i rapace precum o hiena se vede dupa ea . Ia vezi , poate o intereseaza o relatie serioasa si de durata cu un barbat din Europa . Pot fi bland si iubitor …. cat o tin p’aia banii ! 😀

  • Fire 2018-07-16 Reply

    Cine stie ce scirba proasta o fi tanti aia, de isi da in judecata nepotul ! Intreaga suma nu prea are nepotu cum sa o pretinda, ca e si numele babei pe bilet. Oricum, la ce circ iese, nu doar ca baba o sa bage banu’ gros in avocati, dar si baiatul trebuie sa faca acelasi lucru. Pina la urma si la coada, amindoi vor pierde o circa de bani, indiferent cine va cistiga procesul.

    Aia cu obsesia controlului zic eu ca una din cele mai mari probleme ale omenirii. De la narcisism li se trage : cu cit sunt mai narcisisti, cu atit sunt mai obsedati de control. Nici baba asta nu face exceptie.
    Filmul e misto, inceputul e cam meh, da’ are niste faze de sta mitza in coada. Sper sa iti placa si tie !

    • Aldus 2018-07-17 Reply

      De ce amândoi? În România cel puțin, partea care pierde plătește și cheltuielile de judecată ale câștigătorului.

      • Fire 2018-07-17 Reply

        Depinde la ce tribunal se duce si depinde delegile din provincia in care se afla. De exemplu, la noi in Ontario daca te duci la Tenant Board Tribunal,daca esti chirias si pierzi, nu platesti nimic, nici avocatul partii cistigatoare, nici penalitati, nimic. Cu alte cuvinte, daca vrei, ii tirasti prin tribunal, amini cit poti pentru ca sa plateasca si sa plateasca la avocat, si la final ei se aleg cu paguba chiar daca cistiga ( chiriasul se poate reprezenta singur, ca nu-i pasa daca pierde ).

  • Iosif 2018-07-16 Reply

    “Banii n-aduc fericirea”, doar puterea relativa, efemera, trecatoare, aparent nelimitata, însa atât de imprevizibila si subiectiva.
    Înainte de a câtiga milioane, glorie, putere, slava, cinste si onoare, de a deveni cel mai grozav rege al iudeilor, Solomon, fiul lui David, a ales din toate ofertele lui Dumnezeu, ÎNTELEPCIUNEA.
    S-a dovedit practic, vizibil pragmatic, pâna în zilele noastre, ca ÎNTELEPCIUNEA este cea mai de prêt comoara a universului viu rational-sentimental !
    Sa fiti iubiti si luminati de ÎNTELEPCIUNE !

    • Marian 2018-07-17 Reply

      @Iosif INTELEPCIUNE DA , intelepciunea de-asi cheltuii cu cap banisorii caci de cheltuit , tot ai cheltuia ! Chiar si eu asi solicita lui Dumnezeu sa-mi dea suficienta intelepciune incat , jumatate din 1.2 milioane sa ma tina cat mai mult . 😎

  • Vladimir 2018-07-17 Reply

    Hehehehe, se distreaza baba :)). Cred ca se plictisea cumplit inainte si murea sa fie in centrul atentiei. Oricum genul asta de tipa isi termina banii in timp record pe cacaturi. Bag mana in foc ca isi cumpara casa sa o cocoseze la impozit dupa aia si masina cu sofer si argintarie de masa :)). Asta e misto de privit ca o comedie din aia tampitica.

    • Cudi 2018-07-17 Reply Author

      Exact, comedie! Când mă gândesc la ei, mă ia râsul. Cred că am urmărit clipul cu știrea de vreo șapte ori și încă râd când o aud.

    • Vero 2018-07-17 Reply

      Îi dă clasă unei comedii tâmpiţele -- la capitolul tâmpenie. 😀
      Pare-se că-ntr-adevăr viaţa bate filmul! 😀

    • Marian 2018-07-17 Reply

      @Vladimir ” Bag mana in foc ca isi cumpara casa sa o cocoseze la impozit dupa aia si masina cu sofer si argintarie de masa :)). ” Cu ce Vladimir Sergheevici caci , nici macar in Canada , jumatate din 1.2 milioane nu-i o suma atat de mare incat sa-ti ajunga pentru ceea ce spui dumneata ?! Poate sa-si inchirieze o limo cu soferul aferent { s-o vada lumea caci , cu avionul calatoreste tot prostu’ } si sa dea o fuga pana in Vegas insa , la 100 de parai pe zi cat plateste limuzina , tare-mi este teama ca nu-i vor ajunge banii nici macar pana la Reno .

  • Marian 2018-07-17 Reply

    Bai frate , eu nu reusesc sa pricep : ce draci de legaturi d e rudenie pot fi intre astia doi caci { asa vad eu in video } aia-i neagra de zici ca-i tuci iar ala…este totusi de tip caucazian si in afara ochelarilor…alta asemanare chiar nu-i , intre ei . Merg la pariu ca-n cazul in care s e ajunge la tribunal vor pierde amandoi minim trei sferturi din suma , ce va intra in buzunarele avocatilor ! Asta pe-o parte , iar pe partea cealalta { in cazul ca-s totusi rude de sange } ce mortii ma-sii de matuse ai este aia care , la varsta ei este lihnita dupa lovele ? Sa-i lase aluia tanar sa-si traiasca si ala viata asa cum scrie la carte !!! Sau , pot face amandoi un compromis si …sa-mi trimita mie banii ca nu ma supar 😀 !

    • Cudi 2018-07-17 Reply Author

      Dacă tanti s-o supărat atât c-or împărțit ăia banii între ea și nepot, mă îndoiesc, Marian, c-ar face ea un așa act de caritate…

  • Iosif 2018-07-17 Reply

    Jeff Bezos, cel mai bogat om din lume, nu cred ca e mai fericit decât mine, cu toate cele 150 miliarde în spate ! 🙂
    https://finance.orange.fr/actualite-eco/article/jeff-bezos-l-homme-le-plus-riche-des-temps-modernes-CNT0000014QAkp.html

    • Cudi 2018-07-17 Reply Author

      Iosif, mi-ai amintit de un alt miliardar care devăluia secretele succesului: “cum am făcut primul milion”. Mai pe scurt, l-o moștenit de la taică-su.

    • Marian 2018-07-17 Reply

      @Iosif Jura-te ca , daca ai avea macar 1/10 din banii lui Jeff Bezos , ti-ar cade greu la lingurica !

      • Iosif 2018-07-17 Reply

        🙂 @Marian, pentru a-ti satisface orgoliul si insistenta frustranta, am sa-ti raspund ca n-am jurat decât în armata si la cununiile religioase, iar decât sa jur si sa traiesc sperjur, prefer sa îti raspund cu *DA*, la întrebarea ispititoare a ta, fara a intentiona sa te conving pe tine ori pe o terta persoana de ADEVARUL afirmatiilor sau negatiilor mele. Cine vrea sa investigheze autenticitatea celor afirmate, n-are decât sa caute sa cerceteze si cu certitudine VA GASI, ceea ce cauta, daca nu oboseste cautând…
        Sa auzim numai de bine !

        • Iosif 2018-07-17 Reply

          P.S.
          “Cuvintele Mele sunt Duh si Viata.”
          Fie ca-i seara ori dimineata.
          Chiar daca noaptea întuneca cerul,
          Lumina-i mai tare…dezleaga misterul…

  • Iosif 2018-07-17 Reply

    Cudi draga toti acesti formatori de opinii si “învatatori” sunt papusile manipulate de papusari de mii de ani, mostenitori ai îngerilor cazuti în dizgratie, care lupta împotriva planului de salvare al omenirii, gândit, proiectat si realizat dealungul istoriei evolutiei, de Tatal, prin Fiul Sau si prin puterea Spiritului Sfânt, înca înainte de întemeierea lumii…
    “Iubirea de bani este radacina tuturor relelor…”
    Puterea banilor, nemunciti, iau mintile omului, transformîndu-l din omul simplu constient, natural, normal, într-o “Fiara” din ce în ce mai înfometata si lacoma de câstig “mârsav” necinstit, folosind siretenii si trucuri secrete, speculative, în vederea unui “trai pe vatrai”, controlând si asuprind constiinta maselor consumiste, laudaroase, orgolioase, orbite de publicitati efemere, false imagini de lumini si umbre virtuale înselatoare, cu ajutorul carora, amagesc lumea întreaga, determinând pe cei lipsiti de întelepciune sa intre în competitii, laudarosenii si lupte consumeriste unii cu altii, într-o viteza din ce în ce mi accelerata, FURÂND din *TIMPUL PRETIOS* jucîndu-se cu Sufletele si constiintele maselor atipite si adormite care dau nastere la astfel de “monstrii” ce stapânesc, asupresc si distrug pamântul creat de Dumnezeu pentru ca toti sa se bucure de bogatiile si binecuvântarile oferite de EL tuturor descendentilor lui Adam si Eva…
    Multa sanatate, bucurie si pace în Sufletele si constiintele tuturor !

    • Marian 2018-07-17 Reply

      @Iosif Jura-te ca poti trai fara bani chiar sau mai ales , la Stassbourg ! Jura-te ca traiesti doar cu ” orice iarba care face samanta si care este pe fatza Pamantului , si orice pom care are in el rod cu samantza ” Jura-te ca… nu-ti incui de trei ori usa fie cand pleci , fie cand vi acasa ! Jura-te ca-ti numeri banii …la vedere in Piata Centrala , jura-te ca , atunci cand scoti bani dintr-un ATM…nu te uiti de zece ori la cine-ti sta in spate inainte de-ati tasta codul cu ajutorul caruia scoti gologanii , jura-te si atunci , poate -- ti voi crede falsul misticism religios . Si-n final , jura-te Iosif ca atunci cand primesti bani de undeva -- bani castigati prin munca sau cadorisiti de la cineva -- ai privesti cu scarba si , stiind ca “Iubirea de bani este radacina tuturor relelor…” ai arunci cu scarba in tzarana pamantului sau ai dai…cacadou primului homeless pe care-l intalnesti in cale . Jura-te si poate-ti voi crede aburelile desi….

  • Vero 2018-07-17 Reply

    “I put his name on the ticket for good luck because he’s like a son to me — he was,” Reddick said.
    “He was lucky, but not for half a million dollars!”

    E o variaţiune pe tema: “frate, frate, da’ brânza-i pe bani”. 😛 😀

    • Cudi 2018-07-17 Reply Author

      Da, Vero, mi-a venit și mie în minte vorba asta. Sper că ai râs ascultând of-ul acestei biete câștigătoare la loterie.

      • Vero 2018-07-17 Reply

        Da, e o combinaţie hilară de meschinărie şi prostie.
        (Deşi faptul că oamenii sunt în stare de aşa ceva e de plâns.)

  • Vladimir 2018-07-18 Reply

    Hehe, ma vad nevoit sa-i dau dreptate lui Iosif, dupa ce inlatur norul de praf religios. Ai nevoie de foarte multa inteleptciune si instructie cand vine vorba de sume mari de bani ca sa-i poti administra intr-un mod optim. Ai nevoie sa stii pana unde o poti face tu si de unde trebuie sa apelezi la instructia altora. Banii, aia multi, rezolva probleme (de regula bazale, de subzistenta si confort), dar creeaza altele. Altele pe care cand nu-i ai nici nu stii ca exista, deci cand iti “pica in poala” nu esti de fel pregatit pentru ele. De aia majoritatea averilor se spulbera in primele 2 generatii. E nevoie de pricepere, arta si dupa cum zice Iosif, intelepciune, sa-ti educi generatiile urmatoare. Si nu multora le iese, de aia nu sunt toti milionari. Cu cat esti mai bogat, cu arat problemele si responsabilitatile cresc si migreaza din sfera personala in aia generala. Cu atat greselile pe care le faci tu nu te afecteaza doar pe tine si familia ta ci si pe altii din jur.
    Nu vorbesc de suma astora de bani, ca e evident prea mica sa se incadreze la un impact real asupra altora, dar la scara mica, lor le-a zguduit si le va zgudui universul. Si vor avea probleme cum nici cu gandul n-au gandit :D. Babuta cu pustanul ala nu stiu in ce intra si vor sparge banii aia in sub 1-2 ani oferindu-si chestii la fel de ilare ca si situatia in care sunt acum. De fapt e trist daca stai sa te gandesti. Pur si simplu aia doi nu-s pot depasi conditia s-au nascut saraci si saraci vor muri.

    • Cudi 2018-07-18 Reply Author

      Ai dreptate, nu e o sumă prea mare. Înțeleg că prin Noua Scoție casele sunt mai ieftine, cea pe care o plătim noi, în Calgary, ajunge, cu tot cu dobândă, la aproape jumătate de milion de dolari. Dacă ar fi să câștig eu la loto 600.000 de dolari, asta aș face, aș plăti casa, alte datorii pe la bănci, i-aș zice lui Mihai să le trimitem mamelor noastre cel puțin câte vreo 10.000 de dolari (ar veni cam 300 de milioane, în lei vechi) și cam asta ar fi, plus câteva mii puse deoparte pentru zile mai negre. Cu casa și datoriile plătite (unde casa am putea-o vinde oricând și recupera investiția), am fi mult mai flexibili financiar, ar fi mult mai lejer.
      Vise, taică, vise.
      Nu știu dacă asta ar fi o utilizare înțeleaptă a câștigului, dar cam asta aș face. Mai mult nu știu dacă am putea, pentru că nu-s chiar atât de mulți bani.
      Până una alta, cu sau fără noroc la bani, sănătoși să fim cu toții.

    • Aldus 2018-07-19 Reply

      Eu nu cred că banii pot aduce vreo problemă ce nu exista înainte să-i ai în cantitate mare.

      • Vladimir 2018-07-19 Reply

        Asta doar fiindca nu-i ai 🙂

        • Aldus 2018-07-20 Reply

          Ok, bagă un articol pe tema asta. Problemele pe care ți le aduc banii. Nu-ți cer să demonstrezi că-i ai, din punctul meu de vedere e de ajuns să-ți poți argumenta poziția. 🙂

  • klaus 2018-07-18 Reply

    Bă’, gura toată lumea! Să lăsăm și postul ăsta să se termine cu trei la comentarii. Sau nu dacă te țin izmenele să multiplici cu zece. pis on iu! 🙂

    • LadNACS 2018-07-18 Reply

      Eu vorbesc când mi se spune să tac. Şi viceversa (uneori).
      Şi despre ce post vorbeşti tu, că al Sfântului Petru s-a terminat şi al Sfintei Marii încă n-a început?
      Iar izmene… Cine poartă izmene pe căldura asta, bă băiete?
      Pişă-te sănătos! Iu-iuuu!!!

      Nota trei la comentariu. Şi ţie, şi mie. Dăm pe din două un şase fără să ne dăm în judecată?

      • Cudi 2018-07-18 Reply Author

        Dat fiind faptul că e Klaus, eu cred că acel “pis” e de la “peace”, ori cel puțin sper să fie așa.

        • LadNACS 2018-07-18 Reply

          Let’s hope. Dar peace e cu i lung: piis, sau pi:s, în transcriere fonetică de-aia corectă. Piss e pis, cu i scurt.
          So… mai multă… acurateţe, mister klaus, if you please!

          • klaus 2018-07-18 Reply

            Lady, i-ul e lung :).

          • klaus 2018-07-18 Reply

            Nah, cine știe engleză, știe!

        • klaus 2018-07-18 Reply

          E klaus :).

      • klaus 2018-07-19 Reply

        Scuze, lady! E nepoliticos să nu răspund. Facem șase, facem cât vrei. Doar să fie valoare adăugată.

    • renata 2018-07-18 Reply

      klaus, mi-e greu să te recunosc! Dar, cu cât îmi e mai greu, cu atât sunt mai puțin curioasă să aflu motivul pentru care te-ai supărat pe mine, ca… Știi tu comparația, că ești absolvent de ianebe -- like.

      • klaus 2018-07-18 Reply

        Să mă recunoști? De unde? M-ai cunoscut vreodată?
        Și nu, nu știu comparația cu ianebe. Pot muri liniștit fără s-o aflu.
        Având în vedere că aveai și alte căi de comunicare, dezinteresul tău e un interes. Lasă-le-n brânză, eu aleg buda din fundul curții!

        • nostrastella 2018-07-20 Reply

          WTF!

          Şi tu, Brutus !????

          …..
          Ai pup iu.
          Am trăit’o şi pe asta!
          love love love

  • renata 2018-07-18 Reply

    Povestea asta îmi amintește de vasluianul care câștigase la loto CÂTEVA milioane de euro și, întrebat de reporter ce-are de gând să facă cu banii, a zis că să-și repare acoperișul și să-i cumpere nevestei niște rochii frumoase.
    Dumnezeu, drăguțul, e și malițios: dă cu bani în cine nu trebuie, casă pricem noi, ceilalți, că banii nu te fac mai deștept.

    • Cudi 2018-07-19 Reply Author

      Renata, nu cred că, în locul vasluianului de care zici, eu aș fi dat un răspuns mai de doamneajută. Că dacă mă iei din scurt, s-ar putea să scot vreo câteva perle: un Volkswagen Beetle galben, deschis brutărie cu restaurant, îi rup pe ăștia-n două cu papanași și brânzoaice.

      • Fire 2018-07-19 Reply

        Cudi, eu am raspunsul gata pregatit de multa vreme, astept banii ! Imi cumpar o casa din container in Paradis ( a se citi Betty, Nevada ), un Raptor ca sa pot umbla pe coclauri off road si din restul banilor traiesc pina mor, I don’t give a shit. Si ii deschid lui Cudi restaurant, sa-si faca damblaua si sa imi trimita mincare par avion, desigur. Mai simplu de atit nu cred ca se poate.

        • Cudi 2018-07-19 Reply Author

          Fire, îl poți deschide direct în Paradis, cu circuit închis. Iuhuuu!
          Yours truly,
          Cudi

          • Fire 2018-07-20 Reply

            Ha-Ha ! Cind ai milioane de dolari cu care iti asiguri trai decent fara sa muncesti toata viata, iti mai arde de munca ( afaceri ) ? Ca mie nu. Vorba indienilor, mai bine stau cu burta la soare, ca de altceva nu am nevoie.
            In Paradisul meu traiesc aproximativ 1.000 de oameni si o ceata de magarusi salbatici care se rahatesc pe sosea si se plimba tacticos prin fata magazinelor. As zice ca se multumesc cu o traista de ovaz, nu le trebuie restaurant.

            • Vladimir 2018-07-20 Reply

              Sigur ca-ti arde. Majoritatea milionarilor muncesc. Macar un hobby. Diferenta e ca muncesc ce le place si fiindca le place, nu fiindca-s nevoiti. Stai cu burta la soare un an, hai doi, dupa aia te cam plictisesti si vrei face ceva.

              • Fire 2018-07-20 Reply

                Eu nu ii inteleg pe aia care muncesc de plictiseala; da’ fiecare isi traieste viata cum considera.
                De acord ca te plictisesti sa nu faci nimic, insa din punctul meu de vedere, daca pot calatori din cind in cind si daca am carti de citit, e tot ce-mi trebuie. Si daca se poate, o menajera sa rineasca dupa mine, ca sa imi ramina mai mult timp pentru studiu.

                • Cristina 2018-07-20

                  Ca tot veni vorba, imi spusese cineva ca nu vrea sa iasa la pensie ca se plictiseste acasa. M-as uita cum pica frunza, as sta cu burta la soare, as citi…He, he lenesul lui Creanga mare filosof era.

  • klaus 2018-07-18 Reply

    E interesant cum un comentariu, permiteți-mi să-l numesc provocator, altminteri șugubăț vroit la origini, poate isca asemenea discuții. Amu lămuresc. La ultimele postări numărul comentariilor se termina cu cifra trei. Nu-s adept al numerologiei dar mi-a sărit în ochi. De acolo treaba. I-ul lung, săru’mâna lady, l-am lămurit :).
    Dacă mai e altceva…..

    • Cudi 2018-07-19 Reply Author

      • klaus 2018-07-19 Reply

        Cudi :)))))

      • Aldus 2018-07-19 Reply

        Lmao.

    • Aldus 2018-07-19 Reply

      Deci dacă tu zici că nu ești adept al numerologiei dar numerele spun că ești, sărindu-ți în ochi, eu pe cine să cred, a?

      • klaus 2018-07-19 Reply

        Dacă mi-au sărit astea în ochi e posibil. Piis on you! 🙂

  • Vladimir 2018-07-20 Reply

    Da’ chiar asa. Ca asta chiar merita discutat, voi ce-ati face daca ati primi din senin suma asta? Eu i-as tine in banca.

    • Vero 2018-07-20 Reply

      La vârsta asta şi neavând urmaşi, i-aş toca repejor, ca să-mi fac toate poftele. (Fiindcă aş zice că, totuşi, nu-s destul de mulţi ca să deschid un adăpost pentru câini şi pisici de pripas.)

      • Vladimir 2018-07-20 Reply

        Pai care ar fi alea?

        • Vero 2018-07-20 Reply

          Poftele?
          Mi-aş face o căsuţă -- de-aia din container (sau, oricum, ceva mic şi ieftin) -- la mare şi una de munte (în zone nebântuite încă masiv de turişti), cu un pic de curte pentru pisici, m-aş plimba prin lume cazându-mă numai la hoteluri de lux (şi având angajată dădacă pentru pisicile lăsate acasă -- sau poate mi-aş angaja o menajeră/bucătăreasă permanentă), mi-aş cumpăra diverse aparate şi gadgeturi sofisticate, care nu-mi trebuie neapărat, mi-aş angaja şi o secretară care să-mi scrie poveştile după dictare cât alint eu mâţele, m-aş îndopa cu delicatese pe care acum nu mă îndur să dau banii, mi-aş cumpăra mobilă de comandă, toate ţoalele care-mi fac cu ochiul şi toate cărţile care mi se par interesante, şi ar fi mişto şi să-mi iau, nu un iaht, dar măcar o şalupă… Sau aş putea să deschid o editură -- şi s-o şi bag în faliment fără păreri de rău. 🙂
          În principiu,i-aş cheltui pe orice mi s-ar năzări pe moment, fără să fac socoteli şi fără regrete.
          Greu e să câştigi bani, nu să-i cheltuieşti. Şi normal că, între timp, n-aş ţine suma disponibilă sub saltea. Aş pune-o la bancă, să-mi aducă şi oarece dobândă.

      • Cudi 2018-07-20 Reply Author

        Aldus, ai stricat socoata la comentarii. Puii mei, acum trebuie să tragem spre 73!

        • klaus 2018-07-20 Reply

          Un helping hand nu strică

      • Vladimir 2018-07-22 Reply

        Am citit si-s de acord cu Renata :).

        • Vladimir 2018-07-22 Reply

          Bine, n-am cum acum citi toate comentariile dar din ce am citit tind sa-i dau dreptate. Cu precizarea ca si solutia ei de administrare (aia cu 6k/luna) tot de lefegiu imi pare. Si argumentele ei impotriva depusului la banca incorecte, dar presupun ca se referea la banci romanesti. Apropo, pusul de sume mici in multe banci nu e o idee buna defel :). Doar poate sigura. Revin sa citesc tot cand pot. 🙂

          • Aldus 2018-07-22 Reply

            Probabil ai citit fugitiv. În bănci mergea doar una dintre cele 4 grămezi de bani. Iar dobânda lunară aferentă acelei grămezi era soluția de rezervă pentru cazul în care toate celelalte metode de administrare (a primelor 3 grămezi) ar fi dat chix.

            • Vladimir 2018-07-22 Reply

              Pai exact asta e o idee foarte proasta.

              • Aldus 2018-07-23 Reply

                De ce?

                • Vladimir 2018-07-25

                  Ramasesem dator cu explicatia. Deci daca am inteles corect tu imparteai suma in 4 grupuri de un milion din care 1 era dedicata bancii. Pe care nu urma sa o pui la o singura banca ci mai multe si unele in strainatate. Probleme:
                  Unu la mana nu poti depune bani in strainatate si nici macar deschide cont standard daca nu esti rezident in tara respectiva. In cateva tari poti face asta, de exemplu Elvetia, dar atunci nu folosesti sistemul standard bancar (in Elvetia sunt doua sisteme in paralel, unul care este cvasisimilar cu orice alt sistem bancar, unde faci conturi standard gen contul nevesti-mii de salariu, dar ai nevoie sa fii rezident si unul, cel privat, cu complet alte reguli), ci cel privat. Ca insa sa-l poti folosi ai nevoie pentru deschiderea de cont de sume mult mai mari de bani decat cele de care dispui dupa imparteala ta de mai sus. Pe scurt, ai prea putini bani sa poti depune in strainatate fara a fi rezident al tarii respective. Bine, asta nu e insurmontabil daca ai mai mult de o cetatenie, ai deja alti bani, depui prin cineva din strainatate in care ai incredere, etc.
                  Doi la mana, fragmentarea unei sume nu e o idee buna, pe motiv ca conturile costa (sa le ai) si dobanzile la sume asa mici sunt penibile. Nu stiu cum sunt dobanzile in Romania eu vorbesc de cele folosite in cele 4 sisteme bancare cu care am de-a face: helvet, norveg, francez si rus. Dar nu ma astept sa fie mult mai bine la voi.
                  Trei la mana: transferul bancar dureaza si costa.
                  Patru la mana: impozitul. Modul de platire al impozitului devine dificil daca ai conturi in mai multe tari. Vorbesc dintr-o dureroasa experienta :D. De la declaratie, la calculare, la dovedit rezidenta fiscala, e nasol. Si n-as face efortul asta doar pentru un milion de dolari impartiti in patru vanturi nici macar de as fi platit.
                  O parte din problemele de mai sus sunt doar o parte minuscula din problemele pe care le ai cand ai bani si nu le ai cand nu-i ai. Mai sunt o multime de altele pe care, cum ziceam, nici cu gandul nu le gandesti acum ca nu-i ai si te-ar lovi peste ceafa daca i-ai avea. Si nu ma refer doar la cele strict legate de finante, dar e vorba si de latura sociala, de exemplu.

          • Aldus 2018-07-22 Reply

            Altfel, te aștept cu articolul ăla despre administrarea unor mari sume de bani (faptică sau ipotetică), la care poți adăuga și de ce nu-i bine să faci depuneri „mici” în bănci. 🙂

            • Vladimir 2018-07-22 Reply

              Articol?!?! Neeeeee, mi-e mult prea lene. Mai la noapte sau maine explic in comentariu 😀

      • renata 2018-07-22 Reply

        Aldus, nu-mi amintesc textul -- m-am uitat fugitiv pe el , acum -- dar mă râcâie un titlu întrebare: Ce fac dacă devin foarte bogat sau Ce MĂ fac?

        • Aldus 2018-07-22 Reply

          Asta era poziția ta și atunci. Eu i-am zis-o lui Vladen și-o repet: nu cred că banii pot aduce cu ei probleme noi, pe care adică să nu le fi avut când erai „sărac” sau lefegiu. Dacă aveți alte opinii, vă provoc să le dezvoltați pe blogurile proprii. 🙂

    • klaus 2018-07-20 Reply

      Tractoare, asta mi-aș cumpăra! Și pământ, eu vreau pământ…..

      • Cudi 2018-07-21 Reply Author

        Klaus, dar ce, ți-ar strica și vreo două trei combine? Ți-ai face propriul Pentagon:

        • klaus 2018-07-21 Reply

          Oh, ba da, ziceam doar să nu fiu nesimțit.

  • Iosif 2018-07-20 Reply

    Eu m-as consulta cy Tatal meu si Dumnezeul Meu, înainte de a lua decizii personale, deoarece sunt constient ca, chiar daca as fi proprietarul pamântului întreg cu tot ce-i pe el, si-mi pierd Sufletul (ratiunea) nu mi-ar folosi la nimic si eu însumi as deveni un nimic, un 0 zero , un nul inutil si inactiv semenilor, ADEVARATEI EXISTENTE VII manifestare paradoxala a LOGOSULUI *IUBIRII ABSOLUTE* exprimate prin conjugarea verbului ÊTRE la toate timpurile cazuistice creatoare de efecte perceptibile, evolutive, absolute, atemporale, paradoxale, incomprehensibile de catre cele mai elevate IQ-uri omenesti…!

    • Cudi 2018-07-21 Reply Author

      Wow!

  • smaranda64 2018-07-21 Reply

    Servus! Vă deranjez număru. Weekend fain! 😁

    • Cudi 2018-07-21 Reply Author

      Fir-ar să fie! Of, măi!

  • Iosif 2018-07-22 Reply

    Ne raportam unii la altii si facem comparatii între noi,
    Orbiti de lucruri materiale, ticalositi, saraci, nenorociti si goi.
    Lumini si umbre artificiale, bijuterii si bani mânjiti, murdari,
    Ne vindem Sufletele goale, pentru o mâna de dollari !
    În competitii si concursuri, lovind cu pumnii în pamânt,
    Uitând ca totul e doar vânt, valorile se regasesc în Spirit Sfânt…
    https://www.youtube.com/watch?v=Jqi3rovEcaI

Leave a Reply to Cudi Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *