Ce e ala un expert social media? Am cautat si nu am gasit o definitie. Citind articole pe tema expertilor social media, am ajuns sa imi formez propria-mi definitie.
Expertii social media sunt specialisti autointitulati in a promova un site pe site-urile social media – Facebook si Twitter, in majoritate. Urcarea in cautarea Google este, de asemenea, un scop declarat al acestora.
Ce face un social media expert? Umple Facebook-ul si Twitter-ul de mesaje pozitive (despre adevarul acestora nu vreau sa comentez acum) despre obiectul ce trebuie promovat. La fel de important ca scrierea mesajelor pozitive este si culegerea de link-uri de la alte site-uri, culegerea de stelute, like-uri, plus-uri, comentarii.
De ce face asta? Pai, iti va spune expertul, in felul asta capeti expunere publica, lumea afla de tine, devii popular si, inevitabil, cei care te vad pe Facebook iti devin clienti. Nu-i asa?
De fapt, reclama pe social media este ineficienta, deci inutila, de unde rezulta ca cei care ne cer bani sa ne promoveze in social media sunt degeaba.
De ce spun asta? Uite de ce:
Exista, pentru mine, trei tipuri de reclama: reclama generica (gen panouri pe drum), reclama “targetata” (ca pe Google, bazata pe ceea ce faci in momentul respectiv) si reclama social media.
Reclama generica e atunci cand tu mergi pe strada si un tip vine si-ti propune sa cumperi un frigider.
Reclama targetata e atunci cand tu esti in magazinul de electrocasnice si un tip vine sa iti vanda un frigider.
Reclama social media e atunci cand tu esti la o bere cu prietenii si un tip se aseaza la masa ta si incearca sa iti vanda un frigider .
2 Comments
Dacă acești experți n-ar exista, cine să le mai ia banii vânzătorilor care nu înțeleg societatea altfel decât prin prisma consumului? Deci n-aș zice că sunt chiar inutili. 🙂
Ok, reformulez, sunt “inutili celor pe care vor sa ii aiba drept clienti”, in sensul ca “nu aduc nici o valoare pentru banii pe care ii pretind”. E mai bine, nu? 😀