web analytics

Plăcintă cu urdă

Reţeta de mai jos am scris-o în urmă cu ceva ani… O urc din nou pe blog, că e o plăcintă de sezon, simplă şi tare bună. Dacă nu vă interesează reţeta în sine, care e elementară, sau sunteţi bărbaţi, ignoraţi pur şi simplu această postare.
🙂

DSCF6748Plăcintă asta am făcut-o în inerţia preparării bucatelor de Paşte, în Sâmbăta Mare, atunci când deşi îmi era o foame de lup, nu mai răzbeam cu tăiatul, frecatul, coptul, alea, alea şi, deşi era planificat să încingem nişte clătite cu urdă şi mărar, n-a mai fost timp şi loc pe aragaz pentru ele. Aşa că Viorica, soacră-mea, a avut inspirata idee de a azvârli în cuptorul ce îşi aştepta răbdător cozonacii şi pasca, o plăcintă cu umplutură de urdă. Zis şi făcut. Eu am aşezat într-o tavă rotundă foile de plăcinte cumpărate, una câte una, unse pe rând cu unt, astfel încât, după ce aveam să torn compoziţia cu urdă, să acopăr cu marginile lor partea superioară a plăcintei. Soţul meu şi-a torturat buzele de la atâta lins cu limba, în timp ce amesteca vârtos urda (1 kg) cu un pacheţel de stafide, 3 plicuri de zahăr vanilat, o esenţă de vanilie, 5 ouă şi jumătate de cană de zahăr. În grabă mare, neştiind ce capodoperă culinară puneam la cale, am întins compoziţia peste foile aşezate în tavă şi am acoperit-o cu marginile acestora. Am uns deasupra cu ulei şi, înainte de a preda ştafeta cuptorului încins, am porţionat cu cuţitul plăcinta în bucăţi pe numărul mesenilor, spre disperarea soacrei care şi-ar fi dorit o mostră şi pe a doua zi. După circa o oră, timp în care nările familiei au adulmecat cu interes tortura focului asupra plăcintei, minunea s-a savârşit. După ce s-a răcorit niţel tava, primul ce şi-a asumat riscul de a înfuleca o felie zdravănă de plăcintă a fost cumnatul care, prin gestul său onorific şi apreciativ vizavi de calitatea preparatului, a dat startul la îmbucatul plăcintei. Şi dusă a fost, chit că au mai rămas şi pe a doua zi două felii, una rezervată primului ce-a încercat-o şi o alta pentru tanti Aurica, vecina de alături care, experimentată şi populară-n sat în de-ale gătitului, a consimţit că n-a mai gustat de vreme multă aşa o plăcintă bună. :p

37 Comments

  • ketherius 2013-05-03 Reply

    Unii oameni tin post…

    • decatolimba 2013-05-03 Reply

      …si-n restul timpului spurca de li se-ndoaie limba… Dar tin post… Cu ghilimelele de rigoare. Doamne iarta-ma da’ cine esti tu de zici ca unii oameni tin post…? Tu tii post? Esti sigur ca asta-i post? Tine-l la tine acasa dara, nu in casele altora. De unde ideea asta de a ne alatura cu totii “programului” turmei de a tine post?!

  • ketherius 2013-05-03 Reply

    Cred ca, daca te apleci si iti scoti pioneza aia infipta in talpa papucului, o sa scapi de sacaiala care iti alimenteaza pornirile belicoase.

    Zic si io…

    • Cudi 2013-05-03 Reply

      Am sa tin cont de sfat. 🙂

      • ketherius 2013-05-03 Reply

        Ai si tu pioneze in papuci? Aveti grija, ma nene, ca-i periculoase astea…

    • decatolimba 2013-05-03 Reply

      te credeam baiat destept, dar vad ca te lasi manipulat aka indoctrinat de fetzele cele “sfinte si luminate” bisericesti. nu stiu care papuc se incovoaie mai tare…

      • ketherius 2013-05-03 Reply

        Serios? Poti sa imi arati de unde ai inteles ca m-am lasat eu indoctrinat?

        • decatolimba 2013-05-03 Reply

          data viitoare. pana atunci, sa nu uiti sa-ti spui rugaciunea inainte de culcare

          • ketherius 2013-05-03 Reply

            N-o sa fie nici o “data viitoare”, ca tu vorbesti ca sa te auzi vorbind si ratiunea trece pe langa tine ca apa pe langa gasca. Incearca in fata oglinzii, poate ai mai mult spor.

          • ketherius 2013-05-03 Reply

            Hmmm… sa fie, oare, wannabe-ul nostru troll anti-post si anti-turma crestina prins cu cele crestinesti, intr-o biserica, la prohod?

            • Cudi 2013-05-03 Reply

              In turma crestina nu-l vazui, ca abia am venit de la biserica. In alta ordine de idei, am uitat sa precizez ca placinta e mai buna daca adaugi si mascarpone in umplutura.

              • ketherius 2013-05-03 Reply

                Deci il cunosti?! Sunt in inferioritate, atunci…

                • Cudi 2013-05-03

                  Daca vrei tu sa crezi asta… fie! Esti in inferioritate, cum zici tu. :p In alta ordine de idei, mascarponele ala schimba tot gustul.

  • irina 2013-05-04 Reply

    Cititi si luati aminte:

    “Zăhărelul Învierii

    Stimaţi credincioşi în Iisus, presupunând că tot ce scrie în Noul Testament este adevărat, de ce e nevoie de Învierea Lui ca să credeţi în El?

    Dacă suferind tot ce-a suferit şi spunând oamenilor tot ce-a spus, Iisus n-ar fi dispărut din cavou, rămânând să putrezească acolo ca un om, adevărul vieţii şi învăţăturilor Lui era altul? E mai puternică Moartea decât Cuvântul?

    Oare, dacă nu Îl iubiţi pe Iisus decât cu condiţia să fie nemuritor, nu vă comportaţi cu toţii ca nişte Toma Necredincioşi?

    Fără perspectiva Raiului nu puteţi fi buni şi cinstiţi? Nu vă puteţi iubi aproapele?

    Aveţi nevoie de zăhărelul Învierii ca să fiţi creştini?”

    Si n-am zis-o io, ci Cristian Tudor Popescu…

    • ketherius 2013-05-05 Reply

      Un idiot nenea asta, are o scapare de logica in ce a zis. Iar cine il ia de bun, e la fel de… cum am zis.

      • irina 2013-05-05 Reply

        A-l face pe unul idiot pentru ca nu-ti place tie cum gandeste, depaseste orice logica si sfideaza orice bun simt. Fiecare este liber sa-si exprime parerile, indiferent ca este ateu, credincios, agnostic. Nu am nevoie de dovezi si logici din partea nimanui ca exista sau nu exista ceva anume si pur si simplu, nu cred in religie, biserica, zei samd. Dar de aici si pana la a ma face idioata pentru ca gandesc altfel decat turma crestina… e cale lunga.

        • ketherius 2013-05-05 Reply

          Hai sa iti arat eroarea de logica pe care se bazeaza intreaga perla de gandire, ca vad ca n-o sesizezi.

          “Stimaţi credincioşi în Iisus, presupunând că tot ce scrie în Noul Testament este adevărat, de ce e nevoie de Învierea Lui ca să credeţi în El?”

          Pana sa moara, Iisus a fost un om care se pretindea a fi Fiul lui Dumnezeu -- vezi chestia cu “sunt in casa tatalui meu”. Dovada suprema ca el este de origine divina este faptul ca a murit si a inviat, indeplinind profetia. Unul din argumentele supreme ale propovaduitorilor crestinismului a fost tocmai asta: a inviat! Deci, DA, a fost nevoie de inviere ca sa creada lumea in el.

          Alta idiotenie:
          “Dacă suferind tot ce-a suferit şi spunând oamenilor tot ce-a spus, Iisus n-ar fi dispărut din cavou, rămânând să putrezească acolo ca un om, adevărul vieţii şi învăţăturilor Lui era altul? E mai puternică Moartea decât Cuvântul?”

          Nu era altul adevarul (care, apropo, e mult mai vechi decat Iisus), dar ar fi fost alta religia. Crestinismul e bazat pe faptul ca Iisus a inviat dupa ce a murit, nu a ramas mort, in mormant.

          Iar bomboana pe coliva este:
          “Aveţi nevoie de zăhărelul Învierii ca să fiţi creştini?”

          Crestinii nu se convertesc la crestinism de Paste, ci doar celebreaza evenimentul central al religiei lor. Nu sunt religiosi pentru ca sarbatoresc Pastele, ci sarbatoresc Pastele pentru ca sunt religiosi.

          Idiotul care a scris citatul nu intelege pe ce se bazeaza crestinismul si mai si confunda cauza cu efectul. Iar cine inghite nemestecat orice ii se arunca, este … ghici ce (in ochii mei)?

          • irina 2013-05-05 Reply

            amice, n-ai inteles nimic. nota 4, stai jos!

            ref. “bomboana de pe coliva” cum zici tu -- “Aveţi nevoie de zăhărelul Învierii ca să fiţi creştini?” -- pt ca asta este esenta intregului text; si este exact ceea ce scriam eu despre Craciun intr-un guest post pe blogul altcuiva -- http://emilcalinescu.eu/guest-post-craciun-365/

            n-am ce sa-ti explic mai mult atata vreme cat tu te limitezi la o logica de suprafata aka a citi mot a mot; citeste mai multe analize, comentarii, tablete etc (genuri jurnalistice de opinie) si poate vom reusi sa purtam candva altfel de discutii.

            • ketherius 2013-05-06 Reply

              “n-am ce sa-ti explic mai mult atata vreme cat tu te limitezi la o logica de suprafata aka a citi mot a mot; citeste mai multe analize, comentarii, tablete etc (genuri jurnalistice de opinie) si poate vom reusi sa purtam candva altfel de discutii.”

              Tu nu indraznesti sa vii cu ideea ta, proprie, nevalidata de altii mai faimosi. Tu nu ai curaj sa spui altfel decat “personalitatile”. Tu nu ai curaj sa spui cuiva “gresesti!”. Tu ai nevoie sa citesti ce au scris altii, tu ai nevoie sa primesti ideile de la altii, mestecate si, probabil digerate.

              Vezi? Asta e diferenta dintre noi.

              Altfel, suntem de acord: crestinii sunt fatarnici, fac cruci demonstrativ si se barfesc, inghesuie, calca in picioare chiar pe trepetele bisericii. Pacatuiesc cu seninatate stiind ca se spovedesc duminica si sunt curati ca lacrima. Sunt crestini doar de sarbatori.

              Si, daca tot ne-am luat de la un citat, uite un citat mai scurt, mai elocvent si de la o personalitate mult mai cunoscuta si respectata decat CTP:

              “I like your Christ, I do not like your Christians. Your Christians are so unlike your Christ.”
              Mahatma Gandhi

            • ketherius 2013-05-06 Reply

              Off-topic

              “te credeam baiat destept, dar vad ca te lasi manipulat aka indoctrinat”
              “data viitoare. pana atunci, sa nu uiti sa-ti spui rugaciunea inainte de culcare”
              “amice, n-ai inteles nimic. nota 4, stai jos!”

  • Cudi 2013-05-05 Reply

    Asa, si ce legatura are zaharelul lui CTP cu placinta mea cu urda?! :)))))

    • irina 2013-05-05 Reply

      aaah, asta am uitat s-o mai spun in euforia tinerii mele de… post :)))) ca facui si eu placinta dar cu branza dulce ca deh, urda nu prea se gaseste pe la noi. in rest, nu sarmale, nu drob, nu miel, nu oua pictate, nu alte traditii. fiindca oua si purcel oricum mancam zilnic. inclusiv in week-end.

  • Anamaria 2013-05-05 Reply

    Ketherius mamă, tu chiar vrei să-i alungi lui Cudi toți cititorii? Mai ales că în dezbateri religioase n-are rost să ne băgăm, întrucât fiecare are opinia lui. Uite, eu mai am puțin și trec la Martorii lui Iehova. Înseamnă că sunt nebună, dementă, idioată? Nu. E doar problema mea ce credință vreau eu să îmbrățișez și unde mă simt bine.:)

    • ketherius 2013-05-05 Reply

      Unu: eu nu dezbat religia, ci un citat redat de cineva care vrea sa para cool redand, fara sa gandeasca si sa o inteleaga. ideea gresita, tendentioasa si nefondata a altuia.

      Doi: Martorii nu sunt crestini, ca nu recunosc trinitatea, nu recunosc ideea de suflet nemuritor etc. De fapt, ei folosesc o versiune proprie a Bibliei, tradusa intr-un fel ce i-a dat apa la moara celui ce i-a adunat pe toti intr-un cult.

      Trei: Vezi ca, daca te convertesti, va trebui sa ne eviti pe noi necredinciosii (non-martori).

      Penton, M.J. (1997). Apocalypse Delayed: The Story of Jehovah’s Witnesses. University of Toronto Press. pp. 280–283. ISBN 0-8020-7973-3. “Most Witnesses tend to think of society outside their own community as decadent and corrupt … This in turn means to Jehovah’s Witnesses that they must keep themselves apart from Satan’s “doomed system of things.” Thus most tend to socialize largely, although not totally, within the Witness community.”

      • Cudi 2013-05-05 Reply

        “Fără perspectiva Raiului nu puteţi fi buni şi cinstiţi? Nu vă puteţi iubi aproapele?”
        Asta s-a vrut a fi ideea “tendentioasa” principala a respectabilului CTP, sufocata insa de erorile de logica ce le-ai indicat mai sus (e drept, uriase). Care idee e frumoasa si nu-si face cuib taman in capul idiotilor, zau acum…

        • ketherius 2013-05-06 Reply

          “Idiot” a fost cuvantul care mi-a venit, na. Dar atitudinea “eu am ceva de zis, dar nu indraznesc; mai bine citez un om faimos -- pe care nu o sa indrazneasca nimeni sa il contrazica -- si asa o sa fiu in siguranta, ceilalti or sa fie de acord cu mine” plus greseala din opinia citata au dus unde au dus.

          Nu putea sa isi spuna opinia ei personala prin cuvintele ei proprii? Ca doar “Jurnalist. Blogger. Fotograf. Online. Social media.” si se presupune ca ar trebui sa stie sa se exprime in scris. Atunci chiar nu s-ar fi intamplat nimic, pentru ca si eu sunt de aceeasi parere cu ea 😀

      • Anamaria 2013-05-07 Reply

        Unu: Dacă unui om îi place o idee, la care accede, nu înseamnă că e idiot și nu-și poate folosi propriile idei. Pur și simplu ăla din care a citat poate a exprimat mai bine decât el sau ea ceea ce voia să spună.
        Doi: Cei cărora le spui tu creștini spun că Trinitatea înseamnă că Dumnezeu, Fiul și Duhul Sfânt sunt una și aceeași entitate. Păi dacă Isus a murit și el era una și aceeași cu celelalte două, s-a autoînviat? În Biblie spune clar că Dumnezeu e Creatorul, Isus e fiul creat de Dumnezeu din iubire, iar Duhul Sfânt este energia prin care se întâmplă multe lucruri bune. Legat de sufletul nemuritor -- idee pe care eu încă o îmbrățișez și mă debarasez cu greu de ea -- întrebarea Martorilor este următoarea: dacă sufletul e nemuritor și se întrupează în zeci, sute de vieți, de ce mai e nevoie de învierea lui? Ce mai învie, cum se spune în Biblie, dacă e nemuritor? Asta e o problemă pe care eu încă o mai studiez.
        Trei: Atât eu, cât și Cudi, cunoaștem martori care vorbesc și se înțeleg cu noi, fără a avea pretenția să le împărtășim credința. Că eu am vrut, e altceva. Deci partea asta cu Martorii care n-au voie să stea de vorbă cu alții pică. Nu neg că unii sunt pe arătură și înțeleg greșit, dar și celelalte culte au ”uscături”.
        Patru: Cum e cu plăcinta asta cu urdă până la urmă?:P

        • ketherius 2013-05-07 Reply

          Unu: Tu zici: “Pur și simplu ăla din care a citat poate a exprimat mai bine decât el sau ea ceea ce voia să spună.” Adica, ea voia sa zica ce a zis CTP. Dar CTP a zis gresit, deci si ea voia sa spuna acceasi chestie gresita. Multumesc ca imi dai dreptate 😀

          Doi: Te citez iar: “s-a autoînviat?”
          Da, nu zice nicaieri ca Dumnezeu l-a inviat, ci ca s-a sculat din morti si s-a ridicat la ceruri.

          “În Biblie spune clar”
          In CARE biblie? Ca Martorii si-au facut biblia lor, care spune ce vor ei.

          “întrebarea Martorilor este următoarea: dacă sufletul e nemuritor și se întrupează în zeci, sute de vieți, de ce mai e nevoie de învierea lui?”
          Unde zice in biblia crestina ca se intrupeaza in zeci, sute de vieti? Zice ca te nasti, mori, astepti judecata de apoi si esti inviat. De asemenea, in biblie (aia stramoseasca, nu cea reinventata de americani) scrie ca vor invia mortii, nu vor invia sufletele.

          “fără a avea pretenția să le împărtășim credința”
          Deci tu ai cautat pe internet unde gasesti Martorii si te-ai dus la ei sa le ceri sa te invete religia lor? Nu ti-a sugerat nimeni sa ii asculti propovaduind? Nu te-a invitat nimeni la un serviciu religios? Nu te-a invitat nimeni la studiu biblic? Serios? Eu nu te cred. Si gandeste-te bine inainte de a ma contrazice.

          Patru: Pare sa fie belea.

          • Anamaria 2013-05-07 Reply

            Dragul meu, clar, ai prea mult timp liber! Mă dau bătută!:) Unde dai și unde crapă! Of… ce se alege de plăcinta Claudiei…!

            • ketherius 2013-05-07 Reply

              Prea mult timp liber? Ha-ha! Si nici macar nu am stat o saptamana la cabana…

              • Anamaria 2013-05-08 Reply

                Nu am răbdare să îți explic în detaliu că tu greșești și de ce o faci. Că oricum ție îți place să enervezi lumea!

  • Cudi 2013-05-05 Reply

    Google isi dedica logo-ul de astazi fondatorului existentialismului. 😀

    • irina 2013-05-08 Reply

      sa-mi zici cand l-or serba pe-al nihilismului. atunci am sa-i dedic un articol 😀

  • Marlene 2016-11-30 Reply

    Oh, sunt sigură că ăla mic si negru cu codiță nu v-a stricat Sărbătoarea Sfintelor Paști! Ca doar nu întâmplător și-a trimis la voi sărmanii reprezentanți taman în ajunul Sfintei Invieri! Vrea omul să afle o rețetă de mâncare și, când colo, da peste acești nefericiți agresivi, care caută să se bage în seamă. Rețeta asta chiar m-a întristat.

  • Cudi 2016-11-30 Reply Author

    Marlene, plăcinta e rostul aici. Uite, pentru că mi-ai lăudat friptura, ceea ce m-a măgulit şi-ţi mulţumesc, am mai pus o reţetă, aşa, la minut -- http://ketherius.ro/2016/11/30/supa-de-linte-cu-chimion/. Supă de linte, că e miercuri şi am ţinut post.

  • Marlene 2016-11-30 Reply

    Mulțumesc. La Multi Ani, fraților, oriunde v-ați afla! Dumnezeu să vă (ne) binecuvanteze!

    • Cudi 2016-12-01 Reply Author

      La mulţi ani, Marlene, la mulţi ani, România!

Leave a Reply to ketherius Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *