web analytics

Enter title here

Până când își face timp Mihai să scrie articolul despre proiectul MASA, care masă e gata, e mare și grea de nu ne nu vine s-o mai urnim din loc (cel puțin, nu în doi), să vă mai zic o vorbă.

În primul rând, am citit în Time că nu e tocmai bine să faci duș zilnic. Că trebuie să-ți des speli mâinile, picioarele, zonele intime și alea de la subraț, dar nu și restul corpului, că altfel te expui bacteriilor nasoale și riști infecții ale pielii. Unul – două dușuri complete pe săptămână ar fi frecvența ideală, spune acest articol. Articol care m-a pus pe gânduri puțin, deoarece ideal pentru mine ar fi fost două dușuri complete pe zi, ca să mă simt cât de cât curată. Eu fac duș o dată pe zi, iar părul mi-l spăl de două-trei ori pe săptămână. Se pare că nu e bine nici așa, că mai mult de două dușuri pe săptămână afectează echilibrul pielii, înlătură stratul acela de grăsime protectoare.

În al doilea rând, vă întreb, voi ce părere aveți despre bicarbonatul de sodiu? Din câte citesc, pare a fi aur curat: e bun la prăjiturit, e bun la curățat chiuveta, e bun să-ți dai cu el pe față, e acolo în caz de balonare, cică albește dinții, absoarbe mirosurile din frigider etc. E panaceul universului casnic. Voi ce știți să mai faceți cu el? E chiar atât de bun? Întreb pentru că eu am început să-mi tamponez fața, seara și dimineața, cu o soluție dintr-o ceașcă de apă și o linguriță de bicarbonat de sodiu ca să scap de mici… coșulețe. La naiba, azi-mâine ajung la menopauză și mie-mi ies coșuri, ca ultimului adolescent. Oricum, s-ar părea că are efect, coșurile dispar, se retrag. Plus că pe Mihai îl liniștește aceeași soluție, plus două trei picături de suc de lămâie, când are arsuri gastrice.

50 Comments

  • Elena 2017-06-07 Reply

    Pentru mine panaceu universal e peroxidul de hidrogen (de clasă F, uz alimentar, diluat de la 35% la 3-6%), dar de abia aștept să-i citesc și părerea Renatei, pe care o consider o persoană avizată.
    https://viataverdeviu.ro/23-de-uimitoare-beneficii-si-utilizari-pentru-peroxidul-de-hidrogenapa-oxigenata
    Cunosc și eu beneficiile bicarbonatului, în combinație cu apa fiartă și folie de aluminiu curătă fărã efort argintul, poți pune și oțet, și inclusiv grilajul de la hotă. 🙂 Îl face nou (ponturi pentru leneși, deh, mereu au căutat calea cea mai ușoarã) 🙂

    • Cudi 2017-06-07 Reply Author

      Nu știu ce să zic despre apa oxigenată. În mai multe situații, doctorii ne-au spus (celor din familie) să o ocolim, că distruge țesutul. Înțeleg că e diluată pentru uz alimentar, dar parcă tot n-aș bea-o…

      • ketherius 2017-06-07 Reply

        Peroxidul e chestia aia ce se pune în făină ca să o albească în mod accelerat (procedeu interzis în UE).

      • Elena 2017-06-07 Reply

        De băut nu o beau nici eu. 🙂

        • Cudi 2017-06-07 Reply Author

          Elena, dar ce faci cu apa oxigenată, că tot ai pomenit de uzul ei alimentar? Strict din punct de vedere al uzului alimentar te întreb.
          Legat de bicarbonatul de sodiu, cică:
          -- e bun să îl folosești pe post de apă de gură
          -- face bine părului dacă îl amesteci cu șamponul
          -- e bun pentru piele, tamponezi cu o soluție dintr-o linguriță de bicarbonat de sodiu și o cană de apă
          -- îți curăță oalele, chiuveta, robinetul
          -- poți să-ți faci mască de față cu bicarbonat de sodiu și miere etc.
          -- îl dizolvi în oțet de mere și îți umezești părul cu soluția asta, apoi clătești
          -- e bun să-l ții în frigider, absoarbe mirosuri
          -- scoate petele din rufele murdare
          -- desfundă țevile
          -- faci covrigei din aluat simplu de pîine și îi opărești 2 minute în apă cu bicarbonat de sodiu, apoi îi presari cu sare grunjoasă și ți-ai făcut proprii covrigi de Buzău
          -- pus în apa în care fierbe fasolea uscată te ajută să nu tragi pârțuri pe bandă rulantă
          -- e bun la gargară
          -- e bun pentru coșuri, le usucă, te scapă de punctele negre
          -- cum am mai zis, e bun dacă ai aciditate, te calmează
          etc.

          • Elena 2017-06-07 Reply

            Îl folosesc pe cel de clasă F (uz alimentar) pentru că dezinfectează vasele și nu numai
            -- apă de gură, omoară bacteriile, elimină mirosurile neplăcute și înălbește dinții
            -- dezinfectează baia (chiuvetă, wc, cadă, etc)
            -- dezinfectează picioarele dacă pui în apă la spălat, e contra picioarelor de sconcs
            -- din peroxid se face crema cu hidrochinona cu care îți faci peeling ușor contra petelor și te jupești ca o șșșărpoaică dar îți faci o piele nouă și mai mumoasă
            -- dezinfectezi răni, te ștergi uneori chiar și pe față
            -- or mai fi dar nu îmi mai vin

            Cu bicarbonat prepari și cașcaval de casă, pentru o pâine mai pufoasă stingi o linguriță de bicarbonat cu oțet, și mai sunt. Eu cumpăr la jumătate de kg. 🙂

            • Cudi 2017-06-07 Reply Author

              Elena, am căutat și eu pe google să văd la ce mai e bună apa oxigenată și am văzut negru pe alb că e recomandată (diluată) pentru băi în zona intimă și clisme profunde… Aoleu!
              Până la proba contrarie, rămân fidelă bicarbonatului de sodiu. Deși, citind în oglindă beneficiile apei oxigenate (parcă doar au schimbat subiectul -- în locul bicarbonatului au pus peroxidul sau invers), încep să am mici dubii și în privința lui.
              Ce vremuri, în România aveam producția proprie de gălbenele.

              • Elena 2017-06-07 Reply

                Am o prietenă care lucrează la spital și la orl încă se desfundă urechile cu apă oxigenată. 🙂
                Da, bicarnonatul e ok, și eu îl folosesc.
                Oțetul e anticalcar… Produse noi și scumpe au la baza tot din astea, plus parfumuri. 🙂

          • Fire 2017-06-07 Reply

            Cudi, cica aduce oxigen in organism, cam asta e ideea. Un soi de oxiterapie, insa singura problema e ca nu functioneaza cu peroxidul asta . In schimb, sunt bune cateva picaturi in paharul cu apa, pentru dezinfectat gura. Eu vorbesc pe testate, nu din basme pe net.
            La fel, bicarbonatul imi curata bijuteriile din argint, ca in rest nu il folosesc la nimic.

            Elena, daca peroxidul ti se pare panaceu universal, as fi curioasa cum o sa ti se para marijuana oil ( CBD in special ). Am inteles ca in Olanda e la liber, iar prin UE granite nu-s, deci … sanatate si un praz verde !

      • Elena 2017-06-07 Reply

        Dar e un bun bactericid. De obicei când flora bacteriană o ia razna, se produc dezechilibre care nu sunt incompatibile cu stare de confort fizic (mirosuri neplăcute, boli, etc). Pentru mine e cel mai ieftin dezinfectant. Daca pulverizezi apă oxigenată și apoi din alt recipient oțet (nu se amestecă ca o singură soluție dezinfectantă) poți să omori până și salmonella. Din ce știu eu. 🙂
        Plus că pt dinți e mai ok decât alte metode de înălbit. Pãrerea mea.
        Aviz poliamorezilor care pot culege diverse bacterii 😛

        • Elena 2017-06-07 Reply

          *compatibile (sau elimin negația. Exprimare în grabă)

  • ketherius 2017-06-07 Reply

    For a long time benzoyl peroxide was a familiar oxidative bleaching agent, and it is used to this day in flours for export.

    (http://www.nutrifood.eu/database/muehlenchemie/mc-fltr-e.pdf)

    • Elena 2017-06-07 Reply

      Benzoil peroxid este un derivat. Nu e chiar același lucru. 🙂
      Eu vorbeam de peroxid de hidrogen, clasă F.
      Putea fi folosit ca înălbitor că și acum e folosit pentru înălbirea dinților, în combinații pentru eliminarea petelor, înălbirea rufelor, dezinfectant. 🙂
      Faptul că prin oxidare omoară bacteriile …pentru mine e bun. 🙂

      • Fire 2017-06-07 Reply

        Asa este. Trebuie sa fie food grade, concentratie 35 % din care se iau picaturi, dupa o schema anume. La noi se vand in health stores si pe net, am testat si eu si mai multi cunoscuti de-ai mei, nu functioneaza. Doar dezinfecteaza si atat.

    • Elena 2017-06-07 Reply

      Keth, nu e ciudat cum mai demult înălbeau făina, iar acum o înnegresc? Se adaptează în funcție de cerere. 🙂 Minciuna vinde.

  • Cristina 2017-06-07 Reply

    Eu pun bicarbonat de sodiu (si Borax) in masina de spalat rufe, impreuna cu detergentul. Il mai folosesc si la spalat frigiderul, aragazul, chiuveta (daca e infundata insa, torn clor). Sora-mea imi spunea ca spala salata cu solutie de bicarbonat, dar nu am incercat.
    O vreme, asa cam 2-3 luni, m-am spalat pe cap doar cu bicarbonat, si parul ajunsese sa nu se mai ingrase asa repede. Dar tranzitia de la sampon la bicarbonat a fost dificila caci eu am parul des si era greu de spalat si pieptanat. Am renuntat insa, ca nu facea spuma 🙂
    Sotul il mai foloseste pe post de apa de gura, atunci cand are afte.
    Si otetul e bun: curata si dezinfecteaza. Da stralucire geamurilor (eu torn in apa cu care le spal). La primul meu job din Canada (un magazin), se folosea la spalat podeaua (combinat cu apa). Sosetele inmuiate in otet ajuta sa scada febra (asta daca suporti mirosul, caci unul din copiii mei nu il suporta, iar cand era mic urla si mai tare daca ii puneam sosete cu otet).

    • Cudi 2017-06-08 Reply Author

      Cristina, și eu folosesc oțetul la spălatul pe jos -- pun cam o ceașcă de oțet de mere în vreo 3-4 litri de apă și mai adaug puțin detergent de vase, cam o lingură.
      O combinație între oțet de mere, bicarbonat de sodiu și apă folosesc și pentru păr -- îmi umezesc părul cu soluția asta și o las să acționeze cam o oră, apoi spăl părul. Nu foarte des aplic metoda asta -- cam o dată pe lună, dar după acest tratament părul meu arată cel mai bine. În plus, nu mai fac nici mătreață.

  • Renata Carageani 2017-06-07 Reply

    Cudi, cred că povestea cu dușul zilnic se referă la folosirea săpunului/gelului de duș pe toată suprafața corpului, zilnic. Și eu sunt de părere că faci un duș pe zi, dar folosești săpunul doar în zonele care se „murdăresc”, transpiră, miros -- zona intimă, inghinală, subaxilară, laba piciorului. În rest, te speli doar cu jetul de apă. Nu e cazul să-ți degresezi zilnic pielea, din cap până în picioare și să-i strici pH-ul, care e 5,5, pare-mi-se.
    Cu spălatul părului, nu știu ce să zic. Cei cu păr gras tind să se spele foarte des, deși asta nu face decât să stimuleze secreția de sebum. Dar nici să umbli cu pletele slinoase nu merge. Am observat că anumite spume de păr, alea care dau volum, păstrează aspectul de păr curat și te poți spăla o dată pe săptămână.

    Bicarbonatul de sodiu, de fapt carbonatul acid de sodiu (NaHCO3) se poate folosi la curățat chiuvete, oale etc., la gargară când te ustură în gât, într-o soluție diluată cu gust ușor sărat. Mai intră în compoziția prafului de copt. Cică e bun pentru frigider, absoarbe mirosuri. Te poți șterge la subraț, cu o soluție de bicarbonat, funcționează ca un deodorant. Dar, cam atât.
    Administrarea lui pentru reducerea acidității gastrice este nocivă. În primul rând pentru că întotdeauna vei lua mai mult decât e necesar și, dacă pe moment te simți bine, stomacul va secreta imediat o nouă cantitate de acid clorhidric, ca să-și refacă ph-ul acid. Înghițitorii cronici de bicarbonat fac ulcer gastric. Folosit vreme îndelungată, afectează funcția renală. Băutul de apă alcalinizată pentru menținerea tinereții celulare e un mit, cu multe dezavantaje asupra sănătății, hipertensiunea fiind unul dintre cele importante. Să nu uităm ce se întâmplă în stomac: NaHCO3 + HCl = NaCl + H2O + CO2. Dioxidul de carbon te face să râgâi, de-aia ai impresia că scapi de balonare, dar în reacția de neutralizare a sucului gastric se formează clorură de sodiu, sare de bucătărie, aia de care ne ferim s-o consumăm în exces.
    Dacă întrebi un stomatolog, frecatul dinților cu bicarbonat e cel mai sigur mod de-a deteriora smalțul dinților.

    • Cudi 2017-06-08 Reply Author

      Renata, cât trăiești, înveți, nu? Uite, eu tot timpul mi-am dat cu săpun pe tot corpul, chiar dacă era al doilea duș din zi. De acum, mă voi săpuna doar în zonele cheie, alea amintite de tine. Și că tot am ajuns aici cu discuția, vă mărturisesc că eu nu îmi cumpăr geluri de duș, prefer săpunul solid. Și am ani buni de când folosesc doar Dove, nu știu, m-a convins reclama, mirosul, cum că e cremos și blând cu pielea.
      Legat de bicarbonatul de sodiu -- va citi și Mihai cum că nu e nu tocmai o soluție bună și poate va ține cont pe viitor, când va simți nevoia să-și calmeze aciditatea din stomac. Consumator cronic nu e, cred că a aplicat metoda asta de cel mult 10 ori.

      • Renata Carageani 2017-06-08 Reply

        Cudi, ani de zile am folosit, și eu, numai Dove, că miros, că reclamă…
        Săpunul trebuie schimbat din când. Devine o voce monotonă asupra pielii. Alternează-l cu săpunuri de casă, cu ulei de măsline și alte nebunii, cu cocos, cu miere… Sunt niște minciunele blânde și inofensive, dar, să te speli cu anii cu același săpun, e, pentru piele, ca și cum ai purta același tricou, nespălat, mii de ani.

        • ketherius 2017-06-09 Reply

          Nu sunt sigur de asta cu schimbatul săpunului… săpunul îndepărtează bacteriile nu ucigându-le, ci prin acțiune mecanică -- topind stratul de grăsime de la suprafața pielii, strat pe care mișună bacteriile.

          Cât despre tricoul nespălat, hai să-ți zic ce studiu au făcut la o universitate. Au spălat o pereche de blugi, i-au purtat o săptămână, apoi au luat o probă de material și au inventariat bacteriile găsite acolo. Apoi au spălat din nou și i-au purtat un an (fără să-i spele, evident). După un an, au luat probă de material și, ce să vezi, densitatea de bacterii era aceeași ca și după o săptămână.

          Concluzia mea este că, orice săpun este bun, dacă dizolvă grăsimea; preferabil fără adaosuri bactericide sau zgrunțuroase.

          • Cudi 2017-06-09 Reply Author

            Și nu începuseră blugii să se înverzească, să prindă mușchi (mușchi=planta aia care acoperă ca o pătură verzuie pământul)?

            • ketherius 2017-06-09 Reply

              Nț!

  • Renata Carageani 2017-06-07 Reply

    Cât privește apa oxigenată, e prima oară în viața mea când aud că cineva și-o administrează intern. Cu excepția spălatului plăgilor (oprește hemoragia și dezinfectează, prin eliberare de oxigen), nu se folosește pe piele integră. Știu că femeile folosesc perhidrolul la decolorat părul. O metodă destul de dură pentru păr.

  • Fire 2017-06-08 Reply

    Renata, click here : http://educate-yourself.org/cn/Hydrogen-Peroxide-Medical-Miracle-2003-Dr-William-Campbell-Douglass.pdf

    http://www.foodgrade-hydrogenperoxide.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/TheTruthAboutFGHP.pdf

    Parerea mea e ca este o solutie proasta de oxiterapie, ca tot nu aduce suficient oxigen cat pretinde. Insa cum oamenii nu au acces la oxiterapie, bun si asa, decat deloc .

    • Renata Carageani 2017-06-08 Reply

      L-Carnitina, soluție, e un donor onest de oxigen către cord. Nu l-aș înlocui niciodată cu apa oxigenată!

  • Elena 2017-06-08 Reply

    Îmi imaginez că dușul de două ori pe zi nu e indicat întrucât la robinet nu curge tocmai apă pură de izvor, ci apă tratată (conform legislației cică pe lângă cunoscutul clor mai sunt vreo 40-50 de substanțe admise pentru tratarea și purificarea apei) și citisem pe undeva că corpul absoarbe câteva sute de ml la o baie, duș. Cred că tot ce contează este doza ca o substanță să devină toxică, nocivă pt organism.
    Homeoterapia tratează și cu arsenicum (arsenic dar atât de diluat încât tratează prin principiul similitudinii, cică’s trei în total, mai e autovindecarea și substanțele care combat).
    Sarea gemă și sarea de mare e bună pt consum, cea fină tratată chimic cică are un efect nociv dar e bună la curățat diverse lucruri.

    • Elena 2017-06-08 Reply

      * sunt bune pt consum

    • Renata Carageani 2017-06-09 Reply

      Elena, homeopatele nu conțin substanță deloc! Doar amintirea substanței în apa în care a fost diluată. Cândva, pe când studiam homeopatie și mă tratam cu remediile ei, credeam în puterile lor. Azi sunt foarte sceptică. Mă rog, nu e ăsta subiectul nostru.
      Ai dreptate, orice substanță devine nocivă dacă îți administrezi doze exagerate. (Chiar nu-mi trece prin minte ceva care „merge” în orice cantitate. Poate fericirea, poate banii… Dar nu, nici măcar!) Fire ar putea să zâmbească superior, fiindcă ea își administrează doze-mamut de vitamina C și e sănătoasă tun. Dar nu habitudinile lui Fire fac norma. Uneori, mă bate gândul să fac o listă cu chestii benefice, naturale, dătătoare de viață lungă și tinerețe fără bătrânețe care n-au cum să-ți facă rău și să trec în dreptul lor daunele pe care le produc la folosire pe termen lung și în cantități exagerate. Aș începe cu mușețelul. 🙂 … Dar n-o să fac treaba asta niciodată fiindcă oamenii suportă greu să fie contraziși în miturile lor.
      Întrebarea mea era: ești sigură că, în timpul unui duș/baie, organismul absoarbe, prin piele, SUTE de mililitri de apă? Nu te contrazic, doar cad pe gânduri. E adevărat că un duș te face să uiți că-ți era sete când ai intrat în baie. Dar SUTE de ml? De ce nu crește diureza? De ce nu ești mai greu cu 100 de grame după duș?

      • Cudi 2017-06-09 Reply Author

        Renata, ești un mythBuster pentru mine. Până acum câteva minute, credeam că absorbi multă apă prin piele în timpul dușului. După ce am citit comentariul tău, am căutat pe google și am găsit câteva comentarii pe tema asta. Și se pare că ai dreptate, nu este o diferență de greutate semnificativă între cântăririle înainte/după duș -- pielea nefiind tocmai un burete uriaș, pentru că e acoperită cu stratul acela impermeabil și protector.
        Și că tot vorbim de duș, mi-am amintit de sprâncene -- citisem undeva că, din perspectiva evoluției omului, sprâncenele sunt acolo pentru a proteja ochii de transpirație și ploaie.

        • Renata Carageani 2017-06-09 Reply

          Nu știu ce e ăla, mythbuster… Sper că nu ceva foarte nasol. 🙂
          Cu apa, cu dușul… Unul dintre cuvintele cheie care vinde orice în ultimul deceniu e HIDRATARE. Vinde apă, legume bogate în apă, cosmetice, SPA, piscine, vacanțe la mare/ocean.
          Adevărul e că micul zeu (aproape ignorat) care ne ține în viață și căruia nu-i aducem niciodată suficiente osanale e pielea noastră, nu cordul. Un organ atât de inteligent, de selectiv, de fidel nouă! Cel mai riguros vameș. Înaintea soldatului român de la Mărășești, pielea noastră a strigat „Pe aici nu se trece!” 🙂
          Nu glumesc! Ne mișcăm într-o mlaștină împuțită de microbi și totuși rămânem neinfectați, cât timp pielea noastră e integră și nu oferă soluție de continuitate. Se luptă, cu succes, cu radiațiile, cu substanțele alergene, cu frigul, cu căldura… De ce s-ar lăsa hidratată peste nevoile ei și ale noastre?!

          • Renata Carageani 2017-06-09 Reply

            Da, de-aia avem sprâncene, ca să nu ne curgă direct în ochi transpirația, sebumul și ploaia.

      • Fire 2017-06-09 Reply

        Sozele ” mamut” de vit C, de fapty sunt doze normale, de care organismul are nevoie ( comparativ cu necesitatile animalelor care isi fabrica singure vit C, dar omul nu poate ca si-a pierdut o gena responsabila cu treaba asta ). Deci e normal. Doze mamut sunt alea terapeutice, si despre care nu vrei sa stii cat cantaresc. Zic si eu .

      • Fire 2017-06-09 Reply

        Dozele lui Fire sunt normalitatea, Renata. Normalitatea stabilita prin comparatie cu dozele de vit C pe care si le fabrica animalele ( noi ne-a pierdut gena responsabila, deci si capacitatea de a ne fabrica vit C, deci suntem dependenti de suplimentare ).
        Dozele terapeutice de vit C sunt mult mai mari, Renata.

        • Cudi 2017-06-09 Reply Author

          Fire, nu știu de ce ai intrat în spam, abia acum am văzut comentariile tale și le-am scos de acolo.

          • Fire 2017-06-09 Reply

            Eu am crezut ca mi-am luat ban si ma tot gandeam cu ce am calcat pe bec de am fost pedepsita ? Se mai intampla cu spamul, probabil din cauza ca am pus linkuri m-a tinut minte ca sunt spam .

        • Renata Carageani 2017-06-09 Reply

          Mă întreb, Fire, de ce am pierdut gena asta? Ce eveniment sau condiții exterioare au ucis-o? Să interpretăm pierderea ei ca pe o involuție?

          • Fire 2017-06-10 Reply

            Ghici ciuperca ce-i !
            Involutie clar este, din moment ce ne handicapeaza comparativ cu restul regnului animal ( mai putin o specie de maimute si porcusorul de Guineea ). Nevoie de vit C avem, alimentele nu ne asigura necesarul, ramanem dependenti de suplimentare ori ramanem in deficienta de vit C. Din punctul meu de vedere se vede o involutie. In stadiul in care se afla oemnirea acum, din toate punctele de vedere regresam, involuam ( comparativ cu inaintasii nostri ), asa ca nu e nimic nou sub soare.

            • Renata Carageani 2017-06-11 Reply

              Fire, întrebarea era oarecum retorică.
              Totuși, dacă am avea nevoie de doze mari de acid ascorbic care, ca orice acid, ar scădea pH-ul sanguin, urinar, celular -- în genere, cum împăcăm asta cu îmbătrânirea celulară care, din punct de vedere acido-bazic, presupune creșterea acidității generale?
              Luăm un pumn de acid ascorbic cu o mână și cu cealaltă ducem la gură butelca de apă cu pH 9,5?!
              Nu fac decât să enumăr două teorii oarecum antagonice de viață lungă, bine mediatizate. Aia cu băutul de leșii ca să-ți menții ph-ul alcalin e mai bătucită decât cea a acidului ascorbic în doze mari.
              Firește, mai sunt cele 101 remedii naturale, propolisul, ciuperca tibetană, mumio, noni, nino-nino, care vindecă orice: cancer, monturi, sâni mici, picior plat.

      • Elena 2017-06-09 Reply

        Ba chiar ai face bine să scrii despre asta.

        Poate nu sute ci zeci de ml dar oricum articolul nu mi-l amintesc în întregime, ideea era că pielea absoarbe apă la fel cum absoarbe și cremă. Produsele de îngrijire care conțin diverse substanțe pot fi dãunătoare, nu vedem imediat efectele întrucât doza e mică. La fel ca și conservații din produsele alimentare sau alte prafuri, dar se adună. De exemplu calitatea apei o poți resimți imediat dacă ți se usucă pielea.

        Referitor la de ce legislația permite comercializarea unor produse improprii pentru consum care pot avea efecte negative pe TL:
        ” Din pacate, Romania a aderat la Codex Alimentarius, acesta cuprinzand un set de legi care au la baza principiul ca resursele pamantului sunt limitate si nu se mai poate asigura natural hrana unei populatii in continua crestere. Astfel, pentru linistea guvernelor, a politicienilor, dar si interesele marilor concerne din industria farmaceutica, se doreste ca pe viitor sa se treaca la o alimentatie artificala, bazata pe produse chimice si modificate genetic.

        Culturi cu organisme modificate genetic se intalnesc pe suprafete foarte mari la nivel mondial, pe primul loc fiind soia, urmata de bumbac, porumb si rapita.”

  • Iosif 2017-06-08 Reply

    Când dispui de imunitate absoluta,toate lucrurile sunt superbe,si nimic nu e de speriat ! Chiar si plecarea de “aici” devine o experienta superba e ca o întâlnire de gradul 4 ,ceva sublim si minunat ! 🙂

    • Cudi 2017-06-09 Reply Author

      Iosif, eu sunt mai ipohondră, mai prăpăstioasă de felul meu. Și cum comentariul tău vorbește despre pere în contextul merelor, te întreb: urmează să “plece” vreunul dintre noi în curând și tu aduci încurajări, că ai linie directă cu responsabilii destinației?

  • Iosif 2017-06-09 Reply

    Cudi draga,aplica te rog contextul comm-ul anterior la propria-mi persoana si te vei elibera de ipohondrie si prapastioasele gânduri nejustificate ! 🙂

  • ketherius 2017-06-09 Reply

    Apropo de folosit diverse substanțe în diverse scopuri noi și nebănuite, mi-am amintit de un articol de ziar de demult, de dinainte de internet, care povestea cazul unui bărbat care a crezut când cineva i-a spus că detartrantul de toaletă o să îi curețe dinții mai bine ca un dentist. Cică, într-adevăr, sclipeau foarte fain, dar îi ținea în palmă…

    • Iosif 2017-06-09 Reply

      A.Einstein a adus cel mai mare deserviciu umanitatii,prin postularea teoriei relativitati. 🙂

    • Renata Carageani 2017-06-09 Reply

      Sper că e doar un banc reușit! 🙂

  • Iosif 2017-06-10 Reply

    Nu,nu e un “banc reusit”,e ADEVARUL ABSOLUT si infinit !

    • Renata Carageani 2017-06-11 Reply

      Iosif, mă referam la comentariul lui ketherius, despre tipul care s-a spălat pe dinți cu detartrant de WC. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *